انواع کالسکه بچه

انواع کالسکه کودک
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

بعد از به دنیا آمدن فرزند شما ناچار هستید مواقعی او را همراه خود به بیرون ببرید. بنابراین هنگامی که وسایل سیسمونی را تهیه می‌کنید تهیه وسایل حمل‌ونقل نوزاد باکیفیت و ایمن برای بیرون بردن نوزاد از همان بدو تولد، ضروری به نظر می‌رسد که باید به آن توجه کنید. استفاده از انواع کالسکه برای کودک از 6 ماهگی به بعد امکان‌پذیر است. بنابراین آشنایی با انواع کالسکه بچه، موضوع بسیار مهمی است. زیرا باید از کالسکه‌ای که تهیه کرده‌اید به مدت طولانی استفاده کنید. در این مقاله می‌خواهیم به انواع کالسکه کودک و موارد استفاده از آن برای بیرون بردن نوزادتان برایتان صحبت کنیم.

وسایل حمل نوزاد در خارج از منزل شامل کریر، سبد حمل، آغوشی و کالسکه نوزاد می‌باشد. به دلیل هزینه نسبتا بالایی که این لوازم دارند و اینکه این لوازم را به مدت طولانی باید استفاده کنید؛ باید کیفیت، بادوام بودن و امنیت کودک را در تهیه آنها در نظر بگیرید.

انواع کالسکه بچه نوزاد


امروزه با توجه به نیازهای والدین و کودک کالسکه‌های متنوع، با کارایی‌های متفاوت در بازار وجود دارد. برندهای معتبری در دنیا، کالسکه‌هایی با امکانات عالی و با قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند. بنابراین شما در خرید کالسکه باید با توجه به نیازهای خود اقدام به خرید کالای مناسب کنید. تا بعد از خرید پشیمان نشوید و کالسکه همان کارایی را که شما مدنظرتان بوده را داشته باشد.

سرویس کالسکه برای بچه

در صورت استفاده زیاد از کالسکه بچه بهتر است سرویس کالسکه تهیه شود که بتوانید تا زمان بزرگ شدن کودک از آن استفاده کنید و تمام نیازهایتان را برآورده کند. سرویس کالسکه شامل تکه‌های زیر می‌باشد:

  • کالسکه
  • کریر
  • ساک لوازم نوزاد و کودک
  • و بعضی از سرویس ها شامل تشک روروئک نیز می‌باشد که با خود سرویس ست است.

خرید سرویس کالسکه به این شکل شما را از خرید صندلی ماشین به تنهایی نیز بی‌نیاز می‌کند و برای کودک تا قبل از 6 ماهگی می‌توانید از کریر آن استفاده کنید. با بزرگ شدن کودک نیز می‌توانید از کالسکه آن به تنهایی استفاده کنید. علاوه بر این کریر موجود در سرویس‌های کالسکه، قابل نصب بر روی صندلی ماشین خودرو است و می‌توانید به عنوان صندلی ماشین از آن استفاده کنید.

کالسکه مسافرتی از انواع کالسکه کودک
کالسکه مسافرتی از انواع کالسکه کودک

کالسکه مسافرتی

این کالسکه‌ها از انواع کالسکه بسیار سبک و در عین حال محکم و بادوام هستند که می‌توان برای استفاده روزمره، برای پیاده‌روی و حتی برای گردش و سفر نیز از آنها استفاده کرد.

قابلیت جمع شدن بسیار آسان کالسکه مسافرتی موجب می‌شود که در هنگام سفر به راحتی آن را با خود به داخل هواپیما برد و یا در داخل صندوق عقب خودرو شخصی قرار داد. این نوع کالسکه با عنوان کالسکه دسته عصایی و کالسکه چمدانی نیز در بازار وجود دارند.

کالسکه عصایی و چتری

این نوع کالسکه بچه، اسکلت سبک و مقاومی دارد. این مدل‌ها دارای قابلیت جمع شدن بسیار راحتی هستند و معمولا با یک دست و یا یک پا جمع می‌شوند. بعد از جمع شدن و تا شدن، حجم و وزن بسیار کمی می‌گیرد و جابه‌جایی آن برای والدین بسیار راحت است. این نوع محصولات دارای دسته‌های به شکل عصا و یا چتر هستند و به همین دلیل به کالسکه عصایی، کالسکه دسته عصایی و یا کالسکه چتری معروف هستند.

این مدل‌ها دارای وزن کمتر از 6 کیلوگرم هستند و به آنها کالسکه‌های سبک نیز گفته می‌شود. این کالسکه‌ها نسبت به کالسکه‌های معمولی سبک‌تر و ظریف‌تر هستند. می‌توانید آن را به راحتی در سفر و جاهای مختلف با خود حمل کنید، یا در صندوق عقب خوردو قرار دهید و یا در منزل. همچنین اگر فضای کافی برای قرار دادن لوازم کودک ندارید، یک کالسکه تاشو و جمع و جور فضای کمی را اشغال می‌کند. از این رو می‌تواند نظر بسیاری از خانواده‌ها را به خود جلب کند. بعضی از این مدل‌ها نیز، بعد از جمع شدن، قابلیت بردن به کابین هواپیما را دارند و به آنها کالسکه هواپیمایی incabin یا کالسکه هواپیمایی گفته می‌شود.

نکاتی راجع به کالسکه‌های عصایی

  • این مدل‌ها معمولا برای کودکان بالاتر از 6 ماه مناسب است. دارای نشیمن نرم و راحت برای کودک نیستند.
  • اندازه کوچک و جمع و جور آنها ممکن است کودکان بزرگتر را اذیت کنید. زیرا نشیمن جادار و بزرگ ندارند. مخصوصا اگر کودکان لباس زمستانه به تن داشته باشند.
  • به دلیل نداشتن حالت خواب، کودکان به صورت نشسته می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • چرخ‌های پلاستیکی و کوچک این نوع کالسکه‌ها، قدرت مانور بالایی ندارند.

کالسکه تک و سنتی

این نوع کالسکه دارای چهارچوب آلومینیومی یا آهنی و نسبتا سنگین‌تر هستند بنابراین استحکام و استقامت بیشتری دارند. بنابراین تمام اجزای دیگر قابل نصب شدن بر روی اسکلت آن هستند. هر یک از اجزای مورد نیاز این مدل از انواع کالسکه بچه، از جمله کریر، سبد حمل و … را باید جداگانه خریداری و نصب کنید.

کالسکه های تک و سنتی، معمولا دارای چهار چرخ هستند و دارای اندازه بزرگی هستند. علاوه بر این دارای قابلیت تنظیم نشیمنگاه در حالت 180 درجهبوده و یک جای خواب راحت و بزرگ برای کودک به وجود می‌آورد. این مدل‌ها برای پیاده‌روی‌های طولانی و استفاده طولانی‌مدت در شهر بسیار بادوام هستند. همچنین تمام امکانات جانبی مانند سایه بان گسترده، کمربند ایمنی، دسته قابل تنظیم، سبد لوازم و .. را دارند. فقط به دلیل حجیم بودن ممکن است حمل آن در جاهای باریک و یا پاساژ و .. کمی سخت باشد.

کالسکه دو قلو

اگر قرار است صاحب کودکان دوقلو شوید و یا دو کودک زیر چهار سال دارید، کالسکه دو قلو بهترین انتخاب برای شماست. کالسکه های دو قلو در دو نوع تولید می‌شوند.

کالسکه دوقلو مدل کنار هم

در کالسکه دوقلو مدل کنار هم یک اسکلت مشترک وجود دارد که دو نوع کالسکه معمولی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این مدل کالسکه‌ها که به صورت پهلو به پهلو قرار گرفته‌اند، برای کودکان دو قلو و یا کودکان با اختلاف سنی کم(یکی دو سال اختلاف) کاربرد بیشتری دارد. از مزایای کالسکه دوقلو مدل کنار هم این است که مادر می‌تواند به صورت همزمان هر دو کودک را زیر نظر داشته باشد، از آنها مراقبت بیشتری کند و با خیال راحت همراه با کودکان به گردش و یا خرید برود.

از معایب این مدل این است که به دلیل قرار گرفتن پهلو به پهلو، عرض کالسکه زیاد می‌شود. به همین دلیل حرکت و جابه‌جایی آن در جاهای باریک مشکل است و در هر جایی قابل حرکت نمی‌باشد. یا در ورودی آسانسورها و یا درهای ورودی و خروجی حرکت دادن آن می‌تواند مشکل ایجاد کند. همچنین اگر از کالسکه برای فرزندانتان با وزنهای مختلف استفاده می‌کنید، ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل وزنی کالسکه شود. در نتیجه حرکت و هدایت کالسکه را برای والدین مشکل می‌کند.

کالسکه دوقلو مدل قطاری

درمدل قطاری کالسکه دوقلو، نشیمن‌ها به صورت پشت سرهم یا قطاری و در حالت درشکه‌ای بر روی یک اسکلت قرار می‌گیرند. این مدل کالسکه نیز برای کودکان دو قلو و یا کودکان با اختلاف سنی کم(یکی دو سال اختلاف) کاربرد دارد. از مزایای کالسکه دوقلو پشت سرهم این است که بر خلاف مدل پهلو به پهلو دارای عرض کمتری است. عرض آن به اندازه یه کالسکه معمولی است و بنابراین جابه‌جایی آن در جاهای باریک، درب ورودی و خروجی و یا آسانسور راحت و امکان‌پذیر است.

از معایب کالسکه‌های پشت سر هم این است که کنترل آن در محیط‌های مختلف و یا برای مادران در حین رد شدن از جدولها سخت است و همچنین به دلیل وزن بالا، بلند کردن و جابه‌جایی آن برای مادران ممکن است مشکل باشد.

در بعضی از این مدل‌ها می‌توانید دو نشیمن را رو به روی هم قرار دهید تا کودکان رو به روی هم بنشینند. همچنین در بعضی از مدل‌ها امکان قرار دادن صندلی‌ها به صورت استادیومی وجود دارد. به این صورت که یک صندلی پشتی را می‌توانید بالاتر از صندلی جلو قرار دهید تا کودک پشتی هم از بالای سر کودک جلویی بدون مزاحمت فضای اطراف را ببیند و لذت ببرد.

کالسکه قابل تنظیم
کالسکه قابل تنظیم

کالسکه قابل تنظیم و مدرن (کمبو)

این نوع از کالسکه نوزاد با رشد کودک قابل تنظیم است و تمام اجزای آن قابلیت تنظیم دارند. این مدل‌ها متناسب با موقعیت‌های مختلف کودک و همچنین برای سنین مختلف کودک قابل تغییر و استفاده هستند. در این مدل‌ها سیت کالسکه قابلیت جدا شدن دارند و می‌توانید سیت را در دو جهت رو به مادر و رو به بیرون نصب کنید. کالسکه های مدرن، قابلیت جابه‌جایی دسته برای استفاده در دو جهت نیز دارند. در این نوع کالسکه قابلیت جمع شدن همراه با سیت و بدون آن وجود دارد. در صورت داشتن کریر نیز، می‌توانید کریر را بر روی اسکلت نصب کنید. این نوع کالسکه‌ها معمولا دارای قیمت بالاتری هستند و در کالسکه‌های خارجی بیشتر دیده شوند.

کالسکه ورزشی (سه چرخه)

کالسکه کودک ورزشی برای پدر و مادرهای ورزشکار و فعال مناسب است که دوست دارند با کودکشان به پیاده‌روی بروند و یا ورزش کنند. این مدل‌ها معمولا دارای سه چرخ هستند و حجم بالایی نیز دارند. در ضمن اگر زیاد اهل پیاده‌روی و ورزش نیستید در خرید این مدل کمی دقت کنید. زیرا اگر فقط در حد پیاده‌روی معمولی و یا بیرون بردن عادی می‌خواهید با کودک بیرون بروید، لازم به تهیه این مدل نیست و یک کالسکه تک معمولی هم می‌تواند نیازهای شما و کودکتان را برآورده کند.

از کالسکه ورزشی بهتر است قبل از 8 ماهگی تا یک سالگی برای کودک استفاده نکنید. در صورت استفاده، چرخ‌ها را در حالت غیر چرخان قرار دهید و قفل کنید تا امنیت کودک به خطر نیفتد. این مدل‌ها نسبت به کالسکه‌های معمولی محکم‌تر هستند. دارای ابعاد بزرگتر و سنگین‌تر نیز می‌باشد. دارای سه چرخ هستند. یک چرخ در قسمت جلو و دو چرخ بزرگتر در قسمت عقب می‌باشند. همانطور که گفتیم کالسکه ورزشی را فقط اگر قصد دویدن در مسیرهای متفاوت مانند چمنزار, شنی و .. را دارید، تهیه کنید. کالسکه با چرخ‌های بزرگ از این نوع کالسکه‌های ورزشی مناسب‌تر است. دویدن با چرخ‌های معمولی یا با چرخ‌های پلاستیکی مشکل است و حتی می‌تواند سلامتی کودک را نیز به خطر بیندازد. زیرا هل دادن مدل‌های معمولی سخت است و بر اثر فشار زیاد ممکن است، دچار انحراف شود.

نکاتی در مورد کالسکه ورزشی

  • داشتن چرخ‌های بادی و بزرگ راه بردن کالسکه را آسان می‌کند.
  • چرخ جلو با داشتن قابلیت چرخش، قدرت مانور را در موقعیت مختلف و یا دشوار راحت می‌کند.
  • دارای اسکلت محکم‌تر و در نتیجه بادوام‌تر از کالسکه‌های معمولی است.
  • دارای ابعاد بزرگتر و سنگین‌تر از مدلهای معمولی هستند. بنابراین در صندوق عقب خودرو جای نمی‌گیرد و حمل آنها مشکل است.
  • باد چرخ‌های کالسکه را از نظر باد و سالم بودن هر چند وقت یک بار مورد بررسی قرار دهید.

هم اکنون خرید انواع کالسکه با ویژگی‌های منحصر به فرد و در نمونه‌های متنوع زیر از فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی برای شما عزیزان امکان‌پذیر است.

یک کالسکه کودک خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟


برای بیرون بردن نوزاد تا 6 ماهگی مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در نظر بگیرید این است که حالت خواب کامل 180 درجه برای نوزاد فراهم باشد. زیرا نوزاد تا 6 ماهگی نمی‌تواند بنشیند و نمی‌تواند تعادل گردن و سرش را حفظ کند.

از طرف دیگر بنا بر نظر پزشکان حالت خواب کامل در این سن برای رشد بهتر نوزاد بهترین حالت است و توصیه می‌شود. بنابراین برای نوزاد در این سن یک سبد حمل و یا کریر کوچک و سبک کاربردی است. اگر می‌خواهید از کالسکه کودک استفاده کنید دقت داشته باشید که حتما حالت خواب کامل داشته باشد و برای اینکه در هنگام خواب، نوزاد از جایش تکان و سر نخورد، ایمنی محصول را هم حتما در نظر داشته باشید و کمربند ایمنی آن را چک کنید.

مشخصات و استانداردهای لازم برای کالسکه خوب

  • کمربند ایمنی و قابل تنظیم بودن آن

در خرید کالسکه حفظ امنیت کودکتان در درون کالسکه بسیار با اهمیت است. بنابراین در هنگام خرید کالسکه نوزاد، از کمربند ایمنی و قابل تنظیم بودن آن مطمئن شوید تا در هر سنی و متناسب با رشد کودک بتوانید آن را به سایز دلخواه در آورید.

  • گارد یا محافظ کالسکه کودک

بعضی از انواع کالسکه بچه دارای گارد برای محافظت بیشتر کودک هستند. بایستی از سالم بودن و قابلیت جدا شدن آن مطمئن شوید، تا هنگامی که کودک بزرگتر شد و گارد باعث اذیت شدنش شد، بتوانید آن را به راحتی جدا کنید.

  • ترمز کالسکه

در هنگام ایستادن یا توقف باید خیالتان از حرکت نکردن کالسکه کودک راحت باشد و مطمئن باشید که کالسکه با تکان خوردن و بازی کودک، به راه نمی‌افتد. بنابراین بهتر است ترمزهای خوبی داشته باشد.

  • چرخ‌های روان با قابلیت چرخش

کالسکه کودک باید چرخهای روان و با قابلیت چرخش داشته باشند تا در هنگام راه بردن آن در مسیرهای متفاوت، راحت و ایمن باشد.

  • قابلیت حالت خواب کامل

حالت خواب کامل برای کالسکه نوزاد در هر سنی لازم و مفید است.

  • قابلیت تنظیم پشتی و جای پای نوزاد

برخورداری کالسکه نوزاد از این قابلیت نیز، برای راحتی کودک یک مزیت محسوب می‌شود.

  • سایه بان

از دیگر امکانات کالسکه در هوای بارانی و سرد، داشتن سایه بان ضد آب و گسترده است. داشتن سایه‌بان برای جلوگیری از نور آفتاب در فصل گرما نیز، از کودک محافظت می‌کند.

انواع کالسکه کودک دارای سبد لوازم
انواع کالسکه کودک دارای سبد لوازم
  • سبد لوازم

داشتن سبد لوازم در زیر کالسکه نیز لازم است، تا مادر بتواند کیف شخصی و لوازم کودک را به همراه داشته باشد.

  • قابلیت تنظیم ارتفاع برای والدین

این قابلیت به والدین کمک می‌کند که ارتفاع کالسکه کودک را با توجه به قد خود و یا شخص پشت آن بتوانند تغییر دهند.

نکات مهم و اصولی برای خرید انواع کالسکه

در خرید کالسکه باید برای راحتی کودکتان، انواع کالسکه بچه، کارایی هریک و همچنین مدت زمانی که از آن قصد دارید استفاده کنید را مورد توجه قرار دهید. علاوه بر این به مکان و آب‌وهوای شهری که در آن زندگی می‌کنید را نیز مورد توجه قرار دهید.

  • برای آن دسته از افرادی که زیاد به بیرون می‌روند، کالسکه سبک‌تر و محکم‌تر انتخاب بهتری است.
  • زمانی که زیاد به مسافرت می‌روید، کالسکه مسافرتی با قابلیت جمع شدن آسان برای شما مناسب است. اگر از ماشین شخصیتان برای بیرون رفتن استفاده می‌کنید باید حجم کالسکه بعد از جمع شدن و قرار گرفتن آن در صندوق ماشین را بسنجید و از جاشدن آن در صندوق ماشین و یا روی صندلی مطمئن شوید.
  • اگر می‌خواهید برای مدت طولانی‌تر و در جاهای مختلف از کالسکه بچه استفاده کنید، به طوری که کیفیت آن نیز در طی سالهای زیاد ثابت بماند، استفاده از کالسکه‌های سنتی و سنگین‌تر با فریم‌های آلومینیومی توصیه می‌شود. تا با داشتن سبد مخصوص وسایل کودک تمام نیازهایتان برای بیرون بردن کودک رفع شود.
  • تهیه یک کالسکه دوقلو نیز برای خانواده‌هایی مناسب است که صاحب فرزندان دوقلو هستند و یا با فاصله کمی از هم به دنیا آمده‌اند.
انتخاب کالسکه دوقلو از انواع کالسکه بچه
انتخاب کالسکه دوقلو از انواع کالسکه نوزاد

بهترین کالسکه‌های کودک را در بدو نی نی بخرید! راهنمایی‌های تخصصی مشاوران ما در سیسمونی فروشی ارومیه و سیسمونی فروشی تهران به شما کمک می‌کند کالسکه مناسبی را متناسب با سبک زندگی و سن کودک خود انتخاب کنید. به علاوه، از مزایایی مانند تخفیف، ارسال رایگان و پرداخت درب منزل برای کسانی که در تهران هستند بهره‌مند شوید. همین امروز یک کالسکه مناسب برای کودک خود تهیه کنید.

سوالات متداول


چرا کالسکه بچه بخریم؟

  • امنیت و راحتی کودک
  • آسایش و راحتی والدین
  • امکان حمل کالسکه های مسافرتی به مسافرت و پرواز
  • استفاده از کریر به عنوان صندلی ماشین در سرویس های کالسکه
  • امکان استفاده طولانی برای کودکتان از بدو تولد تا 6 سالگی
  • مقرون به صرفه و ایمن برای استفاده کودک

مهم‌ترین ویژگی یک کالسکه کودک خوب چیست؟

برای بیرون بردن نوزاد تا 6 ماهگی مهم‌ترین ویژگی یک کالسکه کودک خوب این است که در آن حالت خواب کامل 180 درجه برای نوزاد فراهم باشد. زیرا نوزاد تا 6 ماهگی نمی‌تواند بنشیند و نمی‌تواند تعادل گردن و سرش را حفظ کند.

مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *