خرید لوازم سیسمونی نوزاد

خرید لوازم سیسمونی نوزاد
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

در خرید لوازم سیسمونی نوزاد باید تمام امکانات والدین و محل زندگی و شرایط اتاق نوزاد را در نظر بگیرید تا بتوانید یک سرویس عالی و در عین حال به صرفه برای نوزاد نورسیده تان فراهم آورید. تهیه سیسمونی نوزاد یکی از رسم‌های خانواده‌های ایرانی است که تهیه آن عموما برعهده خانواده دختر می‌باشد. این رسم همچنان وجود دارد و امروزه اکثر پدر و مادرهای جوان ترجیح می‌دهند خودشان با سلیقه شخصی خویش سیسمونی نوزادشان را تهیه کنند.

در خرید سیسمونی ابتدا باید هزینه‌ای که می‌خواهید خرج کنید را در نظر بگیرید تا متناسب با آن خرید کرده و تمام لیست را بتوانید تهیه کنید. آگاه بودن از جنسیت نوزاد هم، در خرید سیسمونی لازم است. زیرا سیسمونی نوزاد دختر و پسر در رنگ و بعضی از موارد دیگر با هم تفاوت دارند. در این میان صاحبخانه و مستاجر بودن را هم در نظر بگیرید تا بتوانید وسایل کم‌جا و یا قابل حمل آسان را برای اتاق نوزاد خود خریداری کنید.

لیست خرید سیسمونی نوزاد


خرید سیسمونی برای نوزاد در راه یکی از کارهای جذاب و در عین حال بسیار مشکل است و دقت زیادی می‌خواهد. با توجه به تنوع زیاد اقلام سیسمونی در بازار بهتر است در خرید سیسمونی نوزاد لیستی را از قبل آماده کنید و کالاهای مهم  را از قبل در نظر داشته باشید. تهیه لیست سیسمونی برای نوزاد به والدین کمک می‌کند تا بتوانند تمام وسایل ضروری نوزاد را خریداری کنند و خرید لوازم اضافه و کم کاربرد را حذف کنند. برای تهیه لیست می‌توانید از اینترنت استفاده کنید که به یک لیست مطمئن و کامل دستیابی پیدا کنید. حال به توضیح کمی از این لیست خرید می‌پردازیم.

خرید لباس نوزاد در لوازم سیسمونی
خرید لباس نوزاد در لوازم سیسمونی

لباس نوزاد در سیسمونی

خرید لباس نوزاد به دلیل اندازه‌های کوچک و زیبایشان، برای والدین یکی از جذاب‌ترین موارد لیست خرید لوازم سیسمونی نوزاد است. در خرید لباس نوزاد فصلی که نوزاد به دنیا می‌آید را باید در نظر بگیرید. جنسیت نوزاد هم برای والدین مهم است. در خرید لباس نوزاد دقت کنید و خیلی بی‌گدار به آب نزنید. زیرا شما از اندازه دقیق نوزاد خبر ندارید و یک دست لباس سایز صفر بخرید و یک دست سایز یک.

لباس سایز صفر ممکن است به سرعت برای نوزاد کوچک شود و یا برعکس. بنابراین یک دست لباس صفر شامل بلوز آستین بلند، آستین کوتاه، سرهمی کلاه دار، رکابی و دستکش و پیشبند و بادی زیر دکمه‌دار آستین کوتاه و بلند است.

لباس نوزاد بهتر است دکمه‌دار و یا یقه باز باشد تا تعویض آنها راحت‌تر باشد. در ضمن جنس نخی و از الیاف طبیعی مناسب پوست بچه‌ها می‌باشد.

لوازم غذاخوری

اگر نوزاد شما بعد از به‌دنیا آمدن از شیر مادر تغذیه نکند، خرید شیشه شیر نوزاد و شیر دوش و فلاسک توصیه می‌شود. در خرید این لوازم باید به داشتن استانداردها و مضر نبودن آنها توجه شود. همچنین در استریل، نگهداری و شستشوی وسایل نیز باید دقت کافی داشته باشید.

بهتر است بدانید که تهیه بهترین شیشه شیرهای نوزاد در مدل‌های متنوع از فروشگاه سیسمونی بدو نی نی به راحتی امکان‌پذیر است.

سرویس لوازم بهداشتی

به دلیل حساسیت زیاد پوست نوزاد لوازم بهداشتی و استاندارد برای نوزادتان فراهم کنید. علاوه بر این اگر دارای تاریخ مصرف هستند مراقب تاریخ انقضای آن باشید. لوازم بهداشتی و مورد نیاز برای حمام کردن نوزاد باید فاقد و و عطر و اسانس باشند.

خرید انواع زیاد و متنوع لوازم بهداشتی ضرورتی ندارد. برای نوزاد یک شامپو که معمولا برای سر و بدن نوزاد است کفایت می‌کند. برای بعد از حمام نیز، کرم و لوسیون مخصوص نوزاد و روغن بچه حتما تهیه کنید.

خرید سرویس بهداشتی نوزاد در لوازم سیسمونی
خرید سرویس بهداشتی نوزاد در لوازم سیسمونی

تخت خواب و سرویس رختخواب

برای نوزاد در ماه‌های اولیه، خرید تختی که حالت گهواره‌ای داشته باشد، مناسب است. به طوری که بهتر است برای امنیت و محافظت بیشتر نوزاد، نرده‌های کناری تخت فاصله کمتری از یکدیگر داشته باشد. کمد و تخت خواب و صندلی شیردهی از اقلام اتاق خواب است که والدین در خرید آن باید هزینه را هم در نظر بگیرند.

در خرید سرویس خواب نوزاد از جمله بالشت، روتختی و تشک، به علت حساس بودن پوست نوزادان، باید جنس و کیفیت آن در نظر گرفته شود و کاملا از الیاف طبیعی باشد.

وسایل حمل نوزاد در خارج از منزل

برای بیرون بردن نوزاد به خارج از منزل شما نیازمند وسایل مخصوص حمل نوزاد هستید. در ماه‌های ابتدایی یک کریر بچه و یا یک سبد حمل برای بیرون بردن نوزاد کفایت می‌کند. در هنگام تهیه کریر باید وزن آن را نیز در نظر بگیرید. زیرا وزن کریر به وزن نوزاد اضافه می‌شود.

وقتی نوزاد کمی وزن گرفت در آغوش گرفتن نوزاد کار مشکلی است. در این زمان استفاده از کالسکه کودک مناسب است. امروزه کالسکه‌های متنوع با قابلیت‌های مختلف در بازار موجود است. در هنگام تهیه کالسکه، راهنمای خرید کالسکه و موارد زیر را برای خرید مناسب در نظر داشته باشید.

  • کالسکه های مسافرتی که برای مسافرت قابلیت جمع شدن آسان و حجم کم دارند.
  •  سرویس کالسکه که مجهز به کریر، کیف لوازم و … می‌باشند.
  • در خرید کالسکه و کریر سبک بودن و ایمنی و کیفیت بسیار مهم است.
  • راحتی کالسکه در هنگام حرکت و جمع و باز کردن آن را چک کنید و از آن مطمئن شوید.

صندلی ماشین برای حمل نوزاد یا کودک در درون خودرو بسیار ضروری است. در خرید صندلی ماشین کودک دقت کنید که قابل نصب بر روی صندلی خودروی شما باشد. علاوه بر این کمربند ایمنی و گارد برای محافظت کامل از نوزادتان را داشته باشد.

اگر برای نوزادتان سرویس کالسکه تهیه کرده‌اید معمولا کریر این سرویس به عنوان صندلی ماشین قابل استفاده است. آغوشی یکی دیگر از لوازم مخصوص حمل نوزاد می‌باشد. برای آغوشی نوعی را انتخاب کنید که محافظ گردن داشته باشد. در خرید لوازم حمل نوزاد باید کیفیت و امنیت را بر زیبایی آنها ترجیح دهید و برای شما در اولویت قرار بگیرد.

انواع وسایل حمل نوزاد در خارج از منزل مانند نمونه‌های زیر را از فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی در بهترین برندهای ایرانی و خارجی تهیه نمایید.

تهیه انواع اسباب بازی

نقش اسباب بازی در رشد کودکان از نظر ذهنی، عاطفی، جسمی و اجتماعی بسیار کارآمد و مفید است. اسباب بازی و بازی کردن در دوران نوزادی تا یک سالگی باعث تقویت حواس نوزاد می‌شود و آنها را پرورش می‌دهد و باعث شناخت مفاهیم ابتدایی و مهم برای کودک می‌شود. مفاهیم همچون شناخت رنگها، طرح‌ها، اشکال مختلف، شمارش اعداد و …

از یک سالگی به بعد نیز، اسباب بازی و بازی کردن کودک باعث تقویت روابط اجتماعی کودک و یادگیری مفاهیمی همچون مدیریت، خلاقیت، رقابت، مسئولیت پذیری و … می‌شود.

تخت کودک در خرید لوازم سیسمونی نوزاد
تخت کودک در خرید لوازم سیسمونی نوزاد

سوالات متداول


اگر این اولین فرزند شماست، ممکن است هنوز هیچ وسیله کودکی نداشته باشید و احتمالاً مشتاق هستید که زودتر شروع به خرید لوازم سیسمونی نوزاد کنید. می‌توانید تا پایان ماه سوم بارداری صبر کنید. احتمالاً در سه ماهه دوم بارداری، به مردم اطلاع داده‌اید که فرزندی در راه دارید و با اقوام و دوستان در مورد کودک و سیسمونی مورد نیاز بچه شروع به صحبت کردن کرده‌اید. بنابراین ممکن است به شما لیستی از اقلام ضروری برای نوزاد ارائه دهند که می‌تواند بسیار مفید باشد. این زمان، بهترین زمان برای شروع کردن به تحقیق و جستجوی برای وسایل مورد نیاز کودک شما است.

اگر می‌خواهید زودتر یا دیرتر از سه ماهه دوم بارداری اقدام به خرید لوازم سیسمونی نوزاد خود کنید، نهایتا این شما هستید که تصمیم می‌گیرید! بارداری دوران هیجان‌انگیزی است و اگر واقعاً می‌خواهید خرید کنید، نمی‌خواهیم به شما بگوییم که آن پتوی بچه گانه یا پتوی دوست داشتنی را انتخاب کنید. ما می‌دانیم که خرید برای کودک شما می‌تواند دردسرساز باشد، به همین دلیل است که ما مفتخریم طیف وسیعی از مزایا را برای آسان‌تر کردن زندگی شما ارائه دهیم. با تخفیف، ارسال رایگان و حتی پرداخت درب منزل برای کسانی که در تهران زندگی می‌کنند، ما این امکان را برای شما فراهم می‌کنیم که محصولات مورد نیاز خود را بدون نیاز به خروج از منزل خود تهیه کنید.

موارد لازم و ضروری در خرید لوازم سیسمونی نوزاد کدامند؟

  • لباس نوزاد: لباس متنوع و در سایز مناسب ( دارای جنس نخی و صد در صد پنبه)
  • لوازم تغذیه نوزاد از جمله شیشه شیر، پستانک نوزاد (در صورت لوزم شیر خشک)
  • رختخواب و سرویس خواب نوزاد
  • وسایل حمل نوزاد مانند کالسکه، کریر، صندلی ماشین و سبد حمل و آغوشی
  • سرویس لوازم بهداشتی نوزاد مانند ست حوله، شامپو و صابونهای مخصوص نوزاد، روغن بچه و کرم سوختگی و..
  • روروئک کودک، گهواره و نی نی لای لای، صندلی غذا کودک، صندلی شیردهی و… به دلخواه والدین
  • اسباب بازی‌های استاندارد و بهداشتی مخصوصا در سال اول
  • تهیه تشک بازی و آویز تخت و اسباب بازیهای آموزشی برای کودک از نوزادی تا کودکی
مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *