راهنمای خرید انواع روتختی نوزاد و کودک + نکات مهم

راهنمای انواع روتختی نوزاد و کودک
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

خرید رو تختی نوزاد یکی از اولین خریدهای سیسمونی نوزاد است. بسیاری از والدین سرویس روتختی نوزاد را که در انواع ساده و یا به صورت سرویس چند تکه وجود دارند، قبل از تولد خریداری می‌کنند و بر روی تخت او قرار می‌دهند. انتخاب مدل و نوع روتختی برای نوزاد بستگی به خواست شما دارد که می‌خواهید یک ست شیک و چند تکه کامل و یا یک مدل ساده بر روی تخت کودک استفاده کنید. در این مطلب از بدو نی نی به طور مفصل در مورد راهنمای خرید انواع روتختی نوزاد و کودک با هم صحبت می‌کنید. همراه ما باشید.

کاربرد انواع روتختی نوزاد


نوزاد ساعت‌های زیادی از شبانه‌روز را در خواب به سر می‌برد. مخصوصا در سال ابتدایی، میزان خواب نوزاد از 10 تا 18 ساعت متغیر است. خواب مناسب و باکیفیت در رشد و سلامتی نوزاد تاثیر مستقیم دارد. به همین دلیل در سیسمونی کودک علاوه بر خرید کریر بچه، انتخاب جای خواب مناسب و سرویس خواب نوزاد بسیار اهمیت دارد. فراهم کردن اسباب خواب مناسب مثل بهترین مارک تخت و پارک، یک خواب راحت و ایمن را برای نوزاد به ارمغان می‌آورد.

از طرف دیگر حداقل تا یک سالگی، خرید تخت جداگانه برای نوزاد ضرورتی ندارد. معمولا برای خواب نوزاد، از مزایای خرید تخت و پارک نسبت به گهواره کنار مادر بهره برده می‌شود و بهتر است آن را  نزدیک تخت خودتان قرار دهید. برای نوزاد یک سرویس خواب ساده کفایت می‌کند. معمولا برای نوزاد از پتو و بالش نیز استفاده نمی‌کنند. زیرا دست و پا زدن و یا چرخیدن نوزاد در هنگام خواب، ممکن است باعث خفگی او شود.

خرید <yoastmark class=

ویژگی های انواع روتختی مناسب برای تخت نوزاد


در اینجا شما را با ویژگی‌هایی که روتختی نوزاد باید داشته باشد آشنا می‌کنیم تا خرید مناسبی انجام دهید.

جنس روتختی نوزاد

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید ست روتختی نوزاد  باید به آن توجه کنید، جنس و کیفیت محصول می‌باشد. به دلیل حساسیت بالای نوزاد، در خرید لوازم مربوط به نوزاد باید دقت بیشتری داشته باشید. روتختی نیز چون ارتباط مستقیم با پوست نوزاد دارد، باید از جنس و نرمی و ضد حساسیت بودن آن مطمئن شوید تا سلامت و راحتی نوزاد فراهم شود.

بهترین جنس برای پارچه روتختی، پارچه صد در صد نخی می‌باشد. پنبه و کتان بهترین جنس برای خرید انواع روتختی نوزاد است. همچنین بهتر است کمترین درصد مواد مصنوعی را داشته باشد. ضد حساسیت بودن نیز ویژگی مهم دیگری است که بهتر است در خرید انواع رو تختی کودک به آن توجه داشته باشید.

پارچه روتختی باید دارای کیفیت بالایی باشد تا در برابر شستشو در ماشین لباسشویی و یا شستشو با دست و در دمای بالا، بادوام باشد و از کیفیت آن با دفعات زیاد شستشو کاسته نشود. حتی رنگ و طرح‌های روتختی بعد از شستشو باید ثابت بماند. همچنین باید نرم و لطیف باشد تا نوزاد در آن احساس راحتی کند.

سایز روتختی کودک

سایز استاندارد تخت نوزاد معمولا 70*130 یا 70*135 سانتیمتر می‌باشد. اگر تخت نوزادی دارید که تبدیل به تخت نوجوان می‌شود، سایز این تخت‌ها 180*80 سانتیمتر است. ولی در هر صورت برای نوزاد می‌توانید از همان روتختی نوزاد 150*100 سانتیمتر استفاده کنید و لازم نیست برای نوزاد روتختی به اندازه تخت انتخاب کنید.

ما می‌دانیم که خرید برای کودک شما می‌تواند دردسرساز باشد، به همین دلیل است که ما مفتخریم که مجموعه کاملی از بهترین محصولات را همراه با آفرهای ویژه برای آسان‌تر کردن زندگی شما ارائه دهیم. ما در فروشگاه اینترنتی بدو نی نی این امکان را برای شما فراهم ساخته‌ایم تا محصولات مورد نیاز خود را بدون نیاز به خروج از منزل خود تهیه کنید. همین امروز از مجموعه محصولات ما دیدن کنید.

انواع مدل رو تختی نوزاد
انواع مدل رو تختی نوزاد

انواع رو تختی نوزاد


رو تختی کودک بر اساس اجزای تشکیل دهنده و تکه‌های آن دارای مدل‌های مختلفی است. یک سرویس خواب کودک معمولا شامل ملحفه، کاور تشک، روبالشی، پتو می‌باشند. البته بعضی از سرویس‌ها مخصوص تخت نوزاد، دارای گارد یا محافظ دور تختی نیز می‌باشند.

برای تخت نوزاد که دارای حفاظ یا نرده می‌باشد، داشتن گارد و دور تختی ضروری است. دور تختی، امنیت و راحتی را برای نوزاد فراهم می‌کند. نوزاد در هنگام خواب و غلت زدن در روی تخت ممکن است به کناره‌ها برخورد کند. وجود این دورتختی باعث می‌شود کودک آسیب نبیند و ایمنی کودک نیز حفظ شود.

در اینجا چند مدل از انواع سرویس روتختی کودک را نام می‌بریم:

روتختی سه تکه

این مدل شامل سه تکه ملحفه، بالش و لحاف است. بعضی از والدین ترجیح می‌دهند در کنار سرویس کامل رو تختی کودک، یک ست دم دستی نیز داشته باشند که آن را بر روی ست کامل پهن کنند و در صورت کثیف شدن آن را تعویض کنند. داشتن و استفاده از دو سرویس روتختی برای نوزاد بسیار کاربرد دارد تا در صورت نیاز به شستشو، جایگزین یکدیگر شوند.

روتختی هفت تکه

این مدل از سرویس روتختی شامل تکه‌های زیر است:

  • ملحفه
  • لحاف
  • بالش سایز نوزاد 30*40 سانتیمتر
  • دو عدد گارد بالا و پایین تخت
  • یک کنار تختی
  • کوسن
  • رو بالشی

انواع روتختی‌های جذاب و دوست داشتنی، همچون مدل‌های زیر را می‌توانید به راحتی از فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی تهیه نمایید.

انواع طرح و مدل ست رو تختی نوزاد


بعد از انتخاب مدل روتختی برای نوزاد و کودک، نوبت به انتخاب طرح رو تختی می‌رسد. اگر قصد خرید انواع روتختی نوزاد را برای کودک خود دارید، با گزینه‌های بسیار متنوع و فراوانی رو‌به‌رو می‌شوید. طرح‌های فانتزی، کلاسیک، عروسکی و طرح‌های روتختی دخترانه، پسرانه و … گزینه‌هایی هستند که از بین آنها می‌توانید انتخاب کنید.

در حالت کلی با توجه به طراحی اتاق نوزاد و کودک، مدل و تخت کودک، همچنین جنسیت کودک می‌توانید از بین انواع طرح‌های موجود روتختی، مدل دلخواه را انتخاب کنید.

روتختی پسرانه

در تهیه سیسمونی برای نوزاد، معمولا لوازم با رنگ آبی برای نوزادان پسر و برای نوزادان دختر رنگ صورتی را تهیه می‌کنند. این تقسیم‌بندی تقریبا در تمام دنیا به همین صورت است. برای خرید انواع روتختی کودک پسرانه، طیف رنگ آبی، رنگ کرم و خاکستری، ترکیب رنگ مشکی، سفید و .. را نیز می‌توانید انتخاب کنید. همچنین طرح‌های فانتزی، طرح کارتونی ماشین، توپ، فوتبال و .. از مدل‌هایی است که برای پسران بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

رو تختی دخترانه

در هنگام خرید لوازم نوزاد دختر، با تنوع بسیار وسیعی رو‌به‌رو می‌شوید. همانطور که می‌دانید رنگ صورتی، به عنوان نماد لوازم سیسمونی دختر می‌باشد. طیف دیگر رنگ‌های صورتی، سرخابی، حتی رنگ زرد و … را می‌توانید برای نوزاد دختر به کار ببرید. انواع طرح‌های فانتزی، طرح فرشتگان و دخترانه فراوانی وجود دارند که می‌توانید از بین آنها مدل دلخواه خود را برای خرید انواع رو تختی نوزاد در نظر بگیرید.

روتختی کلاسیک یا اسپورت

روتختی با طرح‌های اسپورت نیز همیشه طرفداران زیادی دارند. این مدل‌ها برای کودک دختر و پسر قابل استفاده هستند و تنوع رنگ و طرح زیادی را نیز شامل می‌شوند. در خرید انواع روتختی کودک پسرانه و یا دخترانه با طرح‌های اسپوت و کلاسیک، انتخاب‌های زیادی خواهید داشت.

در حالت کلی سعی کنید برای کودک دختر یا پسر، طرح‌هایی با رنگهای شاد انتخاب کنید. همچنین بهتر است روتختی دارای طیف رنگی ملایم باشد تا باعث آرامش نوزاد شود. فقط توجه داشته باشید که ترکیب رنگ‌های تند انتخاب نشود. زیرا این رنگها برعکس، آرامش نوزاد را بر هم می‌زنند و حتی در خواب نوزاد نیز می‌تواند اختلال ایجاد کند.

راهنمای خرید انواع رو تختی کودک
راهنمای خرید انواع رو تختی کودک

خرید انواع روتختی نوزاد و کودک


در هنگام خرید انواع روتختی کودک داشتن کیفیت بسیار مهم است. زیرا سرویس روتختی نوزاد به دفعات زیادی شسته می‌شوند. بنابراین در خرید انواع رو تختی نوزاد، فقط به دنبال قیمت نباشید. البته این به این معنا نیست که حتما روتختی با قیمت بالا دارای کیفیت بهتری است. امروزه انواع برندهای ایرانی، خارجی و ترک، روتختی‌های متنوع و باکیفیت را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید، نوع مناسب را خریداری کنید.

روتختی نوزاد ترک

پوشاک و منسوجات ترک که محصول کشور ترکیه هستند، به دلیل کیفیت بالا از قدیم شناخته شده هستند. بسیاری از والدین به دلیل مرغوب بودن این اجناس، روتختی کودک ترک برای نوزاد و کودک تهیه می‌کنند. این رو تختی‌ها نسبت به مدلهای ایرانی دارای قیمت بالاتری هستند.

روتختی نوزاد ایرانی

امروزه در بازار رو تختی‌های بسیار متنوع و باکیفیتی از برندهای ایرانی نیز وجود دارند که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کیفیت قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی هستند. اگر قیمت برایتان اهمیت دارد می‌توانید برای خرید انواع رو تختی نوزاد، سرویس روتختی کودک ایرانی را انتخاب کنید.

بهترین لوازم خواب کودک را در بدو نی نی بخرید! مجموعه کاملی از محصولات همراه با راهنمای خرید انواع رو تختی نوزاد با تخفیف، ارسال رایگان و پرداخت درب منزل برای تهرانی ها در انتظار شماست. همین امروز یک روتختی مناسب برای کودک خود تهیه کنید.

راهنمای خرید بهترین لوازم خواب کودک
راهنمای خرید بهترین لوازم خواب کودک

سوالات متداول


رو تختی نوزاد چه کاربردهایی می‌تواند داشته باشد؟

معمولا برای نوزاد از پتو و بالش نیز استفاده نمی‌کنند. زیرا دست و پا زدن و یا چرخیدن نوزاد در هنگام خواب، ممکن است باعث خفگی او شود. اما خرید رو تختی نوزاد یکی از اولین خریدهای سیسمونی نوزاد است که بسیاری از والدین در انواع ساده و یا به صورت سرویس چند تکه قبل از تولد خریداری می‌کنند و بر روی تخت او قرار می‌دهند. به طور کلی از انواع روتختی نوزاد بسته به خواست والدین و نیازشان به صورت یک ست شیک هماهنگ با سرویس خواب خود، یا ست چند تکه کامل و یا یک مدل ساده بر روی تخت کودک استفاده می‌شود.

انواع ست روتختی مناسب برای تخت نوزاد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

  • جنس روتختی نوزاد: بهترین جنس برای پارچه روتختی، پارچه صد در صد نخی می‌باشد. پنبه و کتان بهترین جنس برای خرید انواع روتختی نوزاد است. علاوه بر این باید دارای کیفیت بالایی باشد تا در برابر شستشو در ماشین لباسشویی و یا شستشو با دست، بادوام باشد و رنگ و طرح‌های روتختی بعد از شستشو باید ثابت بماند.
  • سایز روتختی کودک: سایز استاندارد تخت نوزاد معمولا 70*130 یا 70*135 سانتیمتر می‌باشد. اگر تخت نوزادی دارید که تبدیل به تخت نوجوان می‌شود، سایز این تخت‌ها 180*80 سانتیمتر است.

چه نوع روتختی برای نوزاد من مناسب است؟

انواع رو تختی کودک بر اساس اجزای تشکیل دهنده و تکه‌های آن دارای مدل‌های مختلفی است. یک سرویس خواب کودک معمولا شامل ملحفه، کاور تشک، روبالشی، پتو می‌باشند. البته بعضی از سرویس‌ها مخصوص تخت نوزاد، دارای گارد یا محافظ دور تختی نیز می‌باشند.

انواع سرویس روتختی کودک عبارتند از:

  • روتختی سه تکه شامل سه تکه: ملحفه، بالش و لحاف
  • روتختی هفت تکه شامل: ملحفه، لحاف، بالش سایز نوزاد 30*40 سانتیمتر، دو عدد گارد بالا و پایین تخت، یک کنار تختی، کوسن، رو بالشی

بعد از انتخاب مدل روتختی برای نوزاد و کودک، نوبت به انتخاب طرح رو تختی می‌رسد که با توجه به طراحی اتاق نوزاد و کودک، مدل و تخت کودک، همچنین جنسیت کودک می‌توانید از بین انواع طرح‌های موجود روتختی، مثل: طرح‌های فانتزی، کلاسیک، عروسکی، دخترانه، پسرانه و … مدل دلخواه را انتخاب کنید. در حالت کلی سعی کنید برای کودک دختر یا پسر، طرح‌هایی با رنگهای شاد انتخاب کنید. همچنین بهتر است روتختی دارای طیف رنگی ملایم باشد تا باعث آرامش نوزاد شود. فقط توجه داشته باشید که ترکیب رنگ‌های تند انتخاب نشود. زیرا این رنگها برعکس، آرامش نوزاد را بر هم می‌زنند و حتی در خواب نوزاد نیز می‌تواند اختلال ایجاد کند.

مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *