ساک لوازم نوزاد و آنچه درباره آن باید بدانیم

ساک لوازم کودک و نوزاد
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

در خرید سیسمونی نوزاد علاوه بر وسایل حمل نوزاد در خارج از منزل مانند کالسکه و کریر و آغوشی نوزاد باید کیف و ساک لوازم نوزاد و کودک را هم در نظر داشته باشید. مادر برای بیرون بردان نوزاد حداقل تا دو سالگی به لوازم بسیاری نیاز دارد. مادران ممکن است نگران باشند که چه وسایلی ضرورت بیشتری برای نوزاد دارند و یا چگونه تمام وسایل را به همراه داشته باشند.

انتخاب ساک یا کیف مناسب با داشتن ویژگی‌های خاص که بتواند تمام احتیاج‌های مادر و کودک را برطرف کند نیازمند دقت و بررسی می‌باشد. در این مطلب سعی شده اطلاعات کاربردی و مفید درباره ساک لوازم به شما داده شود تا یک ساک مناسب خریداری کنید و با خیال راحت تمام لوازم نوزاد را به همراه داشته باشید و هنگام سفر و گردش در آرامش باشید.

چرا از ساک لوازم نوزاد استفاده کنیم؟


پس از تولد نوزاد، در هنگام بیرون رفتن، لوازم زیادی را مربوط به نوزاد باید به همراه داشته باشید تا بتوانید تمام نیازهای نوزاد را در هر لحظه برطرف کنید. کیف‌های دستی مادران در حالت عادی گنجایش تمام لوازم نوزاد را ندارند. حتی در صورت استفاده از کیف‌های بزرگ که بتوانید تمام لوازم نوزاد و مادر را در آن قرار دهید، باز هم دسترسی به لوازم مشکل است.

ساک لوازم نوزاد معمولا دارای قسمت‌های اختصاصی و جیب‌های مختلفی برای لوازم کودک می‌باشند و باعث می‌شود در هنگام جمع کردم لوازم نوزاد و با دیدن بخش‌های مختلف ساک، لوازم مربوطه را برداریم و از فراموش کردن آن وسیله جلوگیری می‌شود.

همچنین ساک لوازم نوزاد مناسب باید دارای قسمت‌های جداگانه و کاربردی باشد که بتوانید تمام لوازم نوزاد و لوازم مادر را در آن قرار دهید و در هنگام نیاز و استفاده به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. در ضمن ساک لوازم باید این قابلیت را داشته باشد که تعدادی زیادی از لوازم را بتوانید با آن به راحتی جا به جا کنید.

ساک لوازم کودک و نوزاد
ساک لوازم کودک و نوزاد

برای خرید کیف لوازم کودک نکات زیر را در نظر داشته باشید


داشتن وزن سبک و مناسب

در ابتدا وزن ساک لوازم نوزاد و کودک نباید خیلی سنگین باشد، زیرا به غیر از وزن ساک باید آن را با وسایل نوزاد پر کنید و آن را با خود حمل نمایید. بنابراین داشتن وزن معقول و مناسب برای حمل راحت بسیار مهم است. همچنین در هنگام حمل باید کمترین فشار را به شانه‌ها و یا دستان والدین وارد کند و سلامت مهره‌های کمر مادر حفظ شود. بهتر است وزن ساک خالی کمتر از 1.5 کیلوگرم باشد تا بعد از پر شدن ساک و اضافه شدن وزن نیز مادر به راحتی بتواند آن را حمل کند.

جادار بودن

از دیگر نکات مهم در خرید کیف لوازم نوزاد این است که دارای جیب‌های متعدد و کافی باشد تا بتوانید تمام لوازم نوزاد را به طور جداگانه و اختصاصی در آن قرار دهید و دسترسی راحتی به آنها نیز داشته باشید. داشتن جیب‌های متعدد در قسمت داخلی و بیرونی ساک بسیار اهمیت دارد. در واقع مزیت و تفاوت ساک لوازم نسبت به کیف‌های معمولی داشتن جیب‌های تخصصی برای قرار دادن لوازم است.

ابعاد ساک لوازم کودک را هم باید در نظر بگیرید که به اندازه‌ای بزرگ و جادار باشد که تمام لوازم ضروری نوزاد و وسایل شخصی مادر هم در آن جای بگیرند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در مسافرت‌ها باید لوازم بیشتری را همراه داشته باشید. بنابراین داشتن ساک لوازم جادار و بزرگ بسیار مفید است.

داشتن استحکام کافی

ساک لوازم نوزاد و کودک باید استحکام کافی و خوبی داشته باشد. باید توجه داشته باشید که این ساک را باید تا دو سال استفاده کنید و به همراه داشته باشید. ساک لوازم باید به گونه‌ای باشد که وقتی پر از وسایل کودک شد و وزن زیادی هم پیدا کرد و ساعت‌های طولانی آن را استفاده کردید بندها و درزهای آن دچار پارگی نشوند و زیپ و بست‌های آن سالم بمانند و نیاز به خرید ساک لوازم جدید و هزینه دوباره نشوید.

توجه به جنس داخلی و خارجی

در مورد ساک لوازم، جنس خارجی و داخلی آن مهم است. جنس ساک لوازم نوزاد معمولا از برزنت ضد آب و یا نایلونی است که مانع از نفوذ رطوبت به داخل و خارج از ساک می‌شود. این جنس باعث می‌شود که ساک لوازم کمتر کثیف شود و همچنین قابلیت شستشوی راحت نیز داشته باشد که برای لوازم نوزاد این ویژگی بسیار اهمیت دارد. داشتن یک یا دو جیب نایلونی مخصوص برای قرار دادن دستمال مرطوب و پوشک کثیف کودک نیز در ساک لوازم بسیار ضروری است. کیفیت دوخت در درزها را نیز در نظر بگیرید تا بعد از استفاده طولانی مدت، دوام خود را حفظ کند.

داشتن بند شانه برای حمل آسان

معمولا ساک لوازم نوزاد دارای بند شانه هستند که حمل آن را برای مادر آسان می‌کند. ولی بعضی از مدل‌ها فقط دارای بند دستی برای حمل هستند که  جا به جایی آن را مشکل می‌کند، به خصوص وقتی ساک پر باشد به دست‌های مادر فشار می‌آورد. بنابراین در هنگام خرید ساک لوازم به داشتن بند شانه توجه کنید که قابلیت تنظیم نیز داشته باشد.

داشتن زیبایی و مورد پسند مادر

زیبایی ساک لوازم نوزاد را نیز نباید فراموش کنید. زیرا ساک لوازم برای مادر دیگر جای کیف دستی او را می‌گیرد. داشتن ظرافت و زیبایی برای مادران بسیار مهم است تا بتوانند از آن به مدت چندین سال استفاده کنند. بنابراین باید دارای زیبایی و قابل پسند مادر باشد تا آن را راحت بتواند استفاده کند.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین ساک لوازم نوزاد و کودک را از فروشگاه اینترنتی بدو نی نی در نمونه‌های متنوع زیر تهیه کنید.

انواع ساک لوازم کودک


نوع ساده

ساک لوازم ساده و معمولی که دارای بند شانه و یا دستی هستند که معمولا جادار و بزرگ نیز هستند. ساک‌های دسته‌دار جز ساک‌هایی هستند که در بین مادران طرفدارای زیادی دارند و بر روی یک شانه به راحتی حمل می‌شوند. همچنین اکثر این ساک‌ها دارای بند شانه نیز هستند که به صورت مورب می‌توانید آن را بر روی شانه و یا قفسه سینه حمل کنید.

این کیف‌ها دارای جیب‌های زیاد و مخصوص برای تمام وسایل کودک از جمله شیشه شیر نوزاد، فلاسک کودک، محفظه برای پوشک و لباس کودک و … هستند. این ساک لوازم‌ها دارای زیرانداز مخصوص تعویض کودک نیز هستند که قابل شستشو و جدا شدن هستند.

نوع کوله پشتی

کیف و ساک لوازم کوله پشتی که حمل آنها راحت است و فشار را به طور مساوی بین شانه‌ها تقسیم می‌شود و برای والدینی که مدت طولانی‌تری میخواهند آن را حمل کنند بسیار مناسب است و سلامتی گردن و ستون فقرات شما را تضمین می‌کند. در ضمن استفاده از کوله باعث می‌شود هر دو دست مادر آزاد باشد و مادر بتواند به راحتی به کودک رسیدگی کند. این کوله پشتی‌ها نیز معمولا به اندازه کافی دارای جیب و زیپ‌های مخصوص برای وسایل کودک هستند.

کوله پشتی نوزاد
کوله پشتی نوزاد

لوازم ضروری داخل ساک لوازم کودک


از لوازم ضروری و مهم که باید در ساک و یا کوله لوازم نوزاد به همراه داشته باشید:

  • شیشه شیر نوزاد: تغذیه نوزاد تا یک سالگی بسیار مهم است و ممکن است کودکتان به جای شیر مادر از شیشه شیر استفاده کند، بنابراین بهتر است شیشه شیر خشک و یا شیشه شیر دوشیده شده مادر را به همراه داشته باشید. برای حمل شیشه شیر آن را درون یخ قرار بدهید و سعی کنید قبل از آب شدن یخ از آن استفاده کنید.
  • پوشک: به توجه به ساعت‌هایی که قرار است بیرون باشید تعدادی پوشک برای کودک به همراه داشته باشید. به ازای هر ساعت یک پوشک و یک پوشک اضافه مورد نیاز است.
  • دستمال مرطوب: اگر چندین ساعت قرار است به همراه کودک بیرون باشید چندین دستمال مرطوب داشته باشید. از دستمال برای تمیز کردن دست‌ها قبل از تعویض پوشک و یا برای تمیز کردن سطوح استفاده کنید، چندین عدد دستمال کاغذی نیز درون ساک داشته باشید.
  • پیش بند: اگر قرار است به کودک غذا بدهید بهتر است پیش بند به همراه داشته باشید. پبش بند برای گرفتن آروغ کودک بعد از شیر خوردن نیز کاربرد دارد. همچنین بهداشت دهان و دندان در کودکان بسیار مهم است، می‌توانید وسایل مربوط به این امر رادر ساک نیز جا بدهید.
  • پستانک: اگر کودکتان به پستانک عادت دارد و با مکیدن آن آرام می شود بهتر است یک یا دو عدد پستانک نوزاد داخل ساک داشته باشید. تا در صورت خواستن کودک به او بدهید.
  • لباس اضافه برای کودک: لباس کودک ممکن است هنگام شیر خوردن و یا غذا خوردن و … کثیف و یا خیس شود و نیاز به تعویض لباس کودک باشد. بنابراین داشتن یک یا دو دست لباس اضافه برای کودک لازم است.
  • لوازم بازی کودک: یک یا چند عدد اسباب بازی برای بازی و آرام کردن کودک لازم است. با توجه به سن کودکتان، می‌توانید لوازم رنگ آمیزی و یا کتاب و نقاشی داشته باشید. برای نوزادان شاید یک جعجعه کافی باشد.
ساک لوازم کودک و نوزاد
ساک لوازم کودک و نوزاد

قیمت کیف لوازم کودک


در قیمت ساک لوازم نیز عوامل زیادی دخیل است. بدیهی است هر چه جنس ساک لوازم مرغوب‌تر و با کیفیت‌تر باشد دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشد. همچنین ساک لوازم تولید شده توسط برندهای معروف و شناخته شده دارای قیمت بالاتری هستند. امروزه اکثر تولید کنندگان لوازم کودک، ساک لوازم نوزاد را نیز تولید می‌کنند. در ایران نیز تنوع زیادی از این وسیله در انواع برندهای خارجی و ایرانی وجود دارد و می‌توانید با توجه به خواست و نیاز خودتان ساک مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

خرید اینترنتی ساک لوازم کودک


ساک لوازم نوزاد را می‌توانید به صورت اینترنتی و یا به حضوری و با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم نوزاد خریداری کنید. برای مادران باردار خرید اینترنتی بسیار مناسب و آسان است. اگر بعد از تولد نوزاد نیز می‌خواهید ساک لوازم تهیه کنید، خرید اینترنتی ساک لوازم می‌تواند بسیار کاربردی باشد. خرید ساک لوازم نوزاد را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی انجام دهید.

بدو نی نی نی یک فروشگاه آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از تخصص خود در زمینه لوازم کودک، به عنوان یک مرجع معتبر برای خرید لوازم مورد نیاز نوزادان شناخته شده است. شما می‌توانید بهترین لوازم نوزاد را از سیسمونی فروشی تهران و سیسمونی فروشی ارومیه با بهترین قیمت و ارسال سریع تهیه نمایید.

سوالات متداول


ساک لوازم نوزاد چه فوایدی دارد؟

  • می‌توان لوازم زیادی از نوزاد را به همراه داشته باشیم تا بتوانیم تمام نیازهای نوزاد را در هر لحظه برطرف کنیم.
  • ساک لوازم نوزاد معمولا دارای قسمت‌های اختصاصی و جیب‌های مختلفی برای لوازم کودک می‌باشد.

برای خرید کیف لوازم کودک چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • داشتن وزن سبک و مناسب
  • جادار بودن
  • داشتن استحکام کافی
  • توجه به جنس داخلی و خارجی
  • داشتن بند شانه برای حمل آسان
  • داشتن زیبایی و مورد پسند مادر

انواع ساک لوازم کودک چیست؟

  • نوع ساده
  • نوع کوله پشتی
مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *