بازی کودکان 6 تا 12 ماهه

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

کودک بعد از 6 ماهگی وقت زیادی را صرف بازی کردن می‌کند. در این زمان هر نوع بازی که تنهایی انجام و یا با کمک والدین باشد در نهایت به رشد کودک چه در رشد جسمی، رشد فکری، تقویت هوش کودک و تقویت مهارت‌های کودک منجر می‌شود. از این رو بازی کودکان 6 تا 12 ماهه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و والدین باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشند. اسباب بازی‌های مناسب برای کودکان در این سن، وسایل سرگرمی ویژه و در عین حال ساده می‌باشند.

بازی کودکان 6 تا 12 ماهه


کودک بعد از 6 ماهگی شروع به تشخیص و آشنایی با اطرافیانش می‌کند. کم کم چهره‌ها را می‌شناسد و قادر به تشخیص مادر و اطرافیان نزدیک خود می‌شود. در این زمان بهترین کار برای والدین این است که وقت بیشتری را برای بازی کودک خود بگذارند. کودک در این زمان نسبت به اطراف و یا اسباب بازی‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد. نسبت به چیزی ابراز علاقه شدید می‌کند و یا برعکس از چیزی می‌ترسد و یا نسبت به آن تمایلی نشان نمی‌دهد.

بازی نوزاد 6 ماهه به بعد شامل بازی‌های گروهی نیز می‌شود. شما می‌توانید در بازی کودک با او همکاری کنید. همکاری و توجه نشان دادن شما به کودک در این سن بسیار مهم است. شما با گذاشتن وقت برای کودکتان می‌توانید پی به شخصیت کودک نیز ببرید. اینکه چه علایقی دارد و رفتارهای اجتماعی کودک را بسنجید. بازی کودک نشان دهنده شخصیت کودکتان است که در حال شکل گیری می‌باشد.

بازی کودکان 6 تا 12 ماهه
بازی کودکان 6 تا 12 ماهه

انواع بازی و اسباب بازی های مناسب


حواس کودکان 6 تا 12 ماهه در حال شکل گیری است. کودک در این سن کم کم قادر به تشخیص رنگ‌ها می‌شود. برای نوزاد بهتر است رنگ‌های شاد و روشن برای بازی کودک استفاده شود. رنگ‌های روشن توجه کودک را به خود جلب می‌کنند. بنابراین در اطراف نوزاد وسایل با رنگ‌های شاد قرار دهید. در تهیه وسایل کودک، سرویس خواب کودک با رنگ‌های روشن، آویز تخت کودک رنگارنگ، پارچه های رنگی که بتوانید به تخت نوزاد و یا گهواره کودک وصل شود را قرار دهید. رنگ‌های روشن در تقویت حس بینایی بسیار تاثیرگذار است و کمک بسیاری می‌کند.

نوزاد در این سن به صدای اطراف و اطرافیان نیز واکنش خوبی نشان می‌دهد. صداهایی که کودک می‌شنود نباید خیلی بلند باشند که باعث آزار و اذیت کودک شود. شما می‌توانید همراه با کودکتان آواز بخوانید و یا برایش داستان بگویید تا سرگرم شود و همچنین باعث تقویت حس شنوایی نوزاد نیز می‌شود. در تهیه سیسمونی نوزاد انواع جغجغه‌ها و اسباب بازی‌های صدادار و مخصوص نوزادان در این سن برای بازی کودک بسیار مناسب هستند.

انواع اسباب بازی مناسب برای کودک
انواع اسباب بازی مناسب برای کودک

کتاب خواندن

کودک در این سن هنوز قادر به حرف زدن به صورت کامل نشده است. ولی هر گونه صدا و آهنگی در تکلم کودک و به حرف آمدن زودتر کودک بسیار موثر است. کتاب خواندن شما برای کودک بسیار به این امر می‌تواند کمک کند. واژه‌ها را برای کودک تکرار کنید و از او سوال بپرسید و منظر شنیدن جواب باشید. کودک با تمام توجه به حرف‌های شما گوش می‌دهد و سعی می‌کند داستان و کلمات را به خاطر بسپارد.

برای این منظور اسباب بازی آموزشی و تهیه کتاب‌هایی مخصوص کودکان در این سن بسیار مفید هستند. کتاب‌های نوزادان معمولا مصور و دارای عکس‌های زیادی نیز هستند. داشتن عکس‌های رنگارنگ توجه کودک را به خود جلب می‌کند. سعی کنید داستان‌ها را با صبر و حوصله کامل برای کودک بخوانید. داستان‌ها در پرورش و تقویت قوه تخیل کودک بسیار تاثیرگذار است.

داستان‌ها باعث شکل گیری شخصیت کودک و افزایش مهارت‌های گفتاری کودک نیز می‌شود. کودکان از داستان‌های تکراری نیز لذت می‌برند. زیرا با تکرار بیشتر شخصیت‌ها را بیشتر درک می‌کند و احساس نزدیکی بیشتری با آنها می‌کند. همچنین می‌توانید بدون خواندن کتاب، داستان‌هایی را خودتان برای کودکتان تعریف کنید. می‌توانید افرادی را که می‌خواهید کودک آنها را به خاطر بسپارد را جز شخصیت داستان قرار دهید و برای کودک بازگو کنید.

خمیرهای بازی

خمیرهای بازی برای بازی کودک بسیار مفید هستند. استفاده از خمیر بازی و یا گل‌های مخصوص کودک و بهداشتی در این مورد برای بازی کردن کودکتان به کار ببرید. کودک با لمس خمیر بازی و با ساخت آن به شکل‌های گوناگون در واقع در حال کسب مهارت‌های مختلف در ابتدای زندگی خویش است. انگشتان و دستان کودک در هنگام بازی با خمیر بازی تقویت می‌شود و ماهیچه‌های کودک را بسیار قوی می‌کند.

دستان و پاهای کودک تا قبل از 6 ماهگی ضعیف است و با هر حرکتی که می‌کند ماهیچه‌های بدن کودک در حال شکل گیری و تقویت می‌باشند. حتی برای به راه افتادن کودک تا یک سالگی، چهار دست و پا رفتن و یا سینه خیز رفتن کودک در واقع مقدمه‌ای برای تقویت ماهیچه‌های کودک برای راه رفتن کودک می‌باشد. بنابراین همینطور که می‌بینید اهمیت بازی و اهمیت اسباب بازی‌های مناسب برای کودک تا چه اندازه می‌تواند در رشد بهتر جسمانی و فکری کودک تاثیرگذار باشد.

رنگ‌های این خمیرهای بازی کودک را تشویق می‌کند که بیشتر بازی کند و ساختمان‌های جدیدی بسازد. برای نوزاد و کودک هر وسیله و یا اسباب بازی که کودک را تشویق به عکس العمل به آن کنند و یا باعث تشویق به حرکت بیشتر و بازی کردن بهتر و طولانی‌تر شود بسیار مناسب هستند. برای نوزاد و کودکان 6 تا 12 ماهه والدین نیز وظیفه بسیار مهمی دارند. والدین با تامین وسایل و اسباب بازی‌های مناسب و مخصوص نوزادان در این سن باید بازی و رفتار کودکان را کنترل کنند و در کیفیت بهتر بازی‌ها برای رشد بهتر کودک در زمینه‌های مختلف کمک کنند.

استفاده از اسباب بازی برای کودک
استفاده از اسباب بازی برای کودک

سرگرمی و بازی های متنوع برای کودک در سن 6 تا 12 ماهگی


  • کتاب خواندن و داستان گفتن برای کودک
  • انواع خمیرهای بازی و رنگی
  • لوازم رنگ آمیزی بهداشتی برای کودک
  • انواع پازل‌های ساده و دارای قطعات نسبتا بزرگ
  • انواع وسایل خانه‌سازی و ساختنی
  • آواز خواندن و شعر خواندن با کودک
  • بازی با آب و فراهم کردن اسباب بازی یا وسایلی که کودک در آب بتواند با آنها بازی کند. (پوپت و عروسک حمام)
  • عروسک‌های کوچک و جغجغه‌ای با جنس‌های پولیشی و یا پلاستیکی با کیفیت و بهداشتی برای کودک تهیه کنید.
  • انواع دندانگیرها و آینه‌های کوچک هم برای کودکان بسیار جذاب هستند.
  • بازی‌های هل دادنی و یا کشیدنی مانند واکر
  • استفاده از اسباب بازی های چرخدار و رورئک
  •  آویز تخت ساده و موزیکال
  •  تشک بازی معمولی و موزیکال

پیشنهاد ما به شما جهت تهیه بهترین اسباب بازی‌های کودک با قیمتی مناسب و جنسی درجه یک از فروشگاه سیسمونی بدو نی نی، نمونه‌های زیر می‌باشد.

برای سرگرمی‌های مناسب برای کودک تعدادی از وسایل و اسباب بازی‌ها را همراه خود و یا درون ساک لوازم نوزاد داشته باشید و در خارج از منزل در کالسکه و یا کریر در اختیار نوزاد قرار دهید. همچنین هنگامی کودک درون روروئک بود نیز می‌توانید این عروسک‌ها و یا جغجغه‌ها را کنار کودک بگذارید، زیرا برای نوزاد خارج و داخل خانه فرق زیادی نمی‌کند. کودک هر زمان که احتیاج به خواب داشت در کالسکه می‌خوابد و یا بازی می‌کند. بنابراین در هنگام خرید سیسمونی نوزاد وسایل و اسباب بازی‌های لازم را برای راحتی کودک فراهم آورید.

برای بهترین خرید سیسمونی کودک به فروشگاه آنلاین ما مراجعه کنید. در سیسمونی فروشی بدو نی نی امکان خرید لوزام سیسمونی نوزاد با بهترین قیمت و کیفیت برای شما عزیزان مهیا است. وب سایت ما مجموعه کاملی از محصولات کودک و نوزاد همچون اسباب بازی‌های مخصوص کودکان 6 تا 12 ماهه، همراه با راهنمای خرید، تخفیف، ارسال رایگان و پرداخت درب منزل را برای شما والدین عزیز در نظر گرفته است.

سوالات متداول


چرا والدین باید به بازی کودکان 6 تا 12 توجه ویژه‌ای نشان دهند؟

زیرا در این زمان هر نوع بازی که تنهایی انجام و یا با کمک والدین باشد، در نهایت به رشد کودک چه در رشد جسمی، رشد فکری، تقویت هوش کودک و تقویت مهارت‌های کودک منجر می‌شود.

کودک بعد از 6 ماهگی چه تغییراتی می‌کند؟

  • کم کم چهره‌ها را می‌شناسد و قادر به تشخیص مادر و اطرافیان نزدیک خود می‌شود.
  • کودک در این زمان نسبت به اطراف و یا اسباب بازی‌ها عکس‌العمل نشان می‌دهد.
  • نسبت به چیزی ابراز علاقه شدید می‌کند و یا برعکس از چیزی می‌ترسد و یا نسبت به آن تمایلی نشان نمی‌دهد.

سرگرمی و بازی‌های مناسب برای کودک در سن 6 تا 12 ماهگی چیست؟

  • کتاب خواندن و داستان گفتن برای کودک
  • انواع خمیرهای بازی و رنگی
  • انواع پازل‌های ساده و دارای قطعات نسبتا بزرگ
  • انواع وسایل خانه‌سازی و ساختنی
  • آواز خواندن و شعر خواندن با کودک
  • بازی‌های هل دادنی و یا کشیدنی مانند واکر
  • استفاده از اسباب بازی های چرخدار و رورئک
مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *