راهنمای خرید تخت و پارک نوزاد با قیمت مناسب

تخت و پارک نوزاد
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

تخت و پارک نوزاد یکی از لوازمی است که برای خواب و بازی نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای خواب نوزاد تا دو سالگی لوازم متنوعی از جمله تخت نوزاد، گهواره نوزاد، تخت و پارک، نی نی لای لای وجود دارند. هر کدام از این لوازم مزیت‌ها و کاربرد خاص خودشان را دارند. حالا اگر در خرید سیسمونی علاوه بر خرید کریر بچه، قصد تهیه تخت و پارک را برای نوزاد دارید پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را که راهنمای جامع خرید تخت و پارک نوزاد است، حتما مطالعه کنید.

تخت و پارک نوزاد چیست؟


تخت و پارک ترکیبی است از تخت نوزاد و پارکی که نوزاد در آن بازی می‌کند. این محصول معمولا دارای اسکلت فلزی و جنس ترکیبی پارچه‌ای و توری می‌باشد. روزها با برداشتن قسمت بالای آن، کودک می‌تواند در امنیت کامل بازی کند. شبها تا حدود یک سالگی در قسمت بالای آن محل خواب نوزاد می‌شود.

تخت و پارک‌ها دارای قابلیت جمع شدن هستند. وزن کمی نیز دارند و  جابه‌جایی آنها برای والدین راحت است. نوزاد در ماه‌های اولیه بسیار کنجکاو است و دوست دارد در اطراف خود تجسس و بازی کند. بازی کردن بر روی زمین و لمس و خوردن وسایل اطراف برای کودک خطرناک است.

تخت و پارک، یک فضای ایمن و راحت برای بازی نوزاد به وجود می‌آورد. همچنین می‌توانید اسباب بازی و لوازم بی‌خطر را درون تخت در کنار کودک قرار دهید تا سرگرم شود.

تخت و پارک نوزاد
تخت و پارک نوزاد

ویژگی های مهم تخت و پارک نوزاد


در خرید تخت و پارک این نکات را در نظر بگیرید:

ساختار مستحکم

اولین گزینه‌ای که در خرید تخت و پارک یاید در نظر بگیرید، جنس و ساختار اسکلت آن است. اسکلت و فریم این وسیله بهتر است فلزی باشد تا استحکام بیشتری داشته باشد. داشتن ظرفیت وزنی مناسب با کودک در اینجا بسیار اهمیت دارد. این وسیله باید اسکلت مستحکمی داشته باشد تا تحمل وزن کودک را در بازی و خواب داشته باشد.

داشتن چرخ برای جابجایی راحت

تخت و پارک را باید بتوانید در اتاق‌های مختلف خانه به راحتی جابه‌جا کنید. داشتن چرخ‌های روان به این منظور کمک می‌کند. همچنین در صورت داشتن چرخ، باید مجهز به قفل نیز باشد که بعد از جابه‌جایی به محل مورد نظر بتوانید آن را قفل کنید و تخت و پارک در جای خودش ثابت بماند.

قابلیت جمع شدن

برای اینکه بتوانید تخت و پارک را در خارج از خانه و یا مسافرت استفاده کنید، دنبال مدلی بگردید که قابلیت جمع شدن داشته باشد. مدلی را انتخاب کنید که تا شدن آن آسان باشد و بعد از جمع شدن نیز فضای کمی را اشغال کند و بتوانید آن را در داخل خودرو و یا مسافرت به همراه داشته باشید. قابلیت جمع شدن یک مزیت خوب برای این محصول است. بعضی از مدلها دارای کیف و یا یک ساک مخصوص نیز هستند که بعد از جمع شدن می‌توانید تخت و پارک را در آن قرار دهید و آن را حمل کنید.

ایمنی نوزاد در تخت و پارک
ایمنی نوزاد در تخت و پارک

داشتن میز تعویض کودک

یکی از امکاناتی که تخت و پارک می‌تواند داشته باشد، محل تعویض نوزاد است. برای دوران نوزادی که پوشک کودک باید زود به زود تعویض شود، داشتن تشک تعویض به مادر کمک زیادی می‌کند. محل تعویض برای نوزاد تا یک سالگی کاربرد دارد.

محل خواب مناسب

تخت و پارک ها معمولا دارای دو طبقه مجزا هستند که برای خواب و بازی کودک به طور جداگانه کاربرد دارد. برای نوزادان تا سه ماهگی بالاترین قسمت و بالاترین ارتفاع برای خواب نوزاد در نظر گرفته می‌شود. طبقه پایین را می‌توانید برای بازی کودک بردارید که کودک در قسمت پایین بازی کند. در بعضی از مدل‌ها یک تشک مخصوص نوزادی نیز در تخت و پارک قرار دارد.

روکش متناسب با پوست حساس بچه

تخت و پارک مستقیم با کودک در ارتباط است، به همین دلیل باید از مواد بهداشتی و ضد حساسیت ساخته شده باشد. فریم محصول دارای روکش از جنس پلی استر و پارچه‌ای است که کودک در تماس با آن اذیت نشود. دیواره‌های آن نیز از جنس توری است که امکان دیدن والدین در هنگام بازی مقدور باشد تا کودک نیز احساس آرامش بیشتری داشته باشد و بتواند محیط اطراف را ببیند.

قابلیت شستشو

تخت و پارک محل بازی و خواب نوزاد است. بنابراین باید بهداشت آن رعایت شود تا سلامت کودک نیز حفظ شود. بازی و یا تعویض کودک موجب کثیف شدن تخت و پارک می‌شود. از این رو دنبال محصولی باشید که قسمتهای مختلف آن تا حد امکان قابلیت جدا شدن و یا شستشو را داشته باشند.

امکانات و وسایل جانبی

بعضی از مدلهای تخت و پارک دارای وسایل و امکاناتی برای سرگرمی بیشتر کودک هستند. امکانات مختلفی که مدلهای مختلف این محصول دارند، کارایی‌های متفاوتی را نیز ایجاد می‌کنند. شما با توجه به انتظاری که دارید می‌توانید نوع مناسب را انتخاب کنید.

  • بعضی از مدل ها موزیکال هستند و دارای آویز عروسکی هستند که در بالای سر کودک قرار می‌گیرند. پخش آهنگ و چرخش عروسک‌ها برای کودک بسیار جالب است و همچنین در آرامش خوابیدن نیز کمک می‌کند.
  • اگر می‌خواهید از تخت و پارک در بیرون از خانه استفاده کنید، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که دارای سقف و سایه بان باشد تا از کودک در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. مدلهایی که دارای پشه بند هستند نیز کودک را از حشرات دور نگه می‌دارد.
  • بعضی از تخت و پارک ها قابلیت تبدیل شدن به گهواره نوزاد را دارند. گهواره برای خواباندن نوزاد بسیار کارایی دارد. قابلیت تبدیل به راکر و تاب خوردن به آرام شدن و خوابیدن کودک بسیار کمک می‌کند. داشتن این قابلیت شما را از خرید تخت و گهواره برای نوزاد بی‌نیاز می‌کند.

جیب و یا کیف نگهدارنده

یکی دیگر از امکاناتی که تخت و پارک بهتر است داشته باشد، کیف و یا جیب برای لوازم کودک است. یک جیب مخصوص برای دستمال مرطوب و پوشک کودک بسیار کارایی دارد. همچنین یک محل برای قرار دادن لباس و یا پتوی اضافی کودک نیز در این مدلها در نظر گرفته شده است.

بازی امن کودک در تخت و پارک
بازی امن کودک در تخت و پارک

نکات قابل توجه در حین خرید تخت و پارک نوزاد


  • دفترچه راهنما و یا دستورات لازم برای نصب و راه‌اندازی تخت و پارک را به دقت انجام دهید.
  • تا زمانی که از درستی سرهم کردن و قفل کردن اجزا مطمئن نشدید، نوزاد را درون آن قرار ندهید.
  • ظرفیت وزنی و محدوده‌ای که برای این ویژگی محصول در نظر گرفته شده است را بررسی کنید تا تخت و پارک مناسب برای کودک تهیه کنید.
  • اگر فرزند دوقلو دارید، تخت و پارک با گهواره دوقلو بهترین گزینه برای انتخاب است.

لازم به ذکر است که انواع تخت و پارک نوزاد همچون نمونه‌های زیر در فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی با قیمت مناسب موجود است.

قیمت تخت و پارک


قیمت این محصول با توجه به مدلی که دارد و امکاناتی که دارد متفاوت است. هر چه امکانات یک تخت و پارک همچون موزیکال بودن، قابلیت تبدیل به گهواره شدن و … به آن اضافه شود، قیمت این وسیله بالاتر می‌رود. از این رو مدل‌های ساده‌تر قیمت پایین‌تری دارند. همچنین برندهای ایرانی نسبت به مدلهای خارجی و وارداتی ارزان‌تر هستند.

در این مقاله (راهنمای خرید تخت و پارک نوزاد) تا حدودی با نکات ضروری برای انتخاب این وسیله آشنا شده‌اید و می‌توانید انتخاب بهتر و مناسبی با نیازهای خود برای کودک داشته باشید. بهترین مارک تخت و پارک را می‌توانید در انواع برندهای ایرانی و خارجی از فروشگاه بدو نی نی تهیه کنید.

بازی کردن نوزاد در تخت و پارک
بازی کردن نوزاد در تخت و پارک

سوالات متداول


کاربرد تخت و پارک نوزاد چیست؟

تخت و پارک، با اسکلت فلزی و جنس ترکیبی پارچه‌ای و توری یک فضای ایمن و راحت برای بازی نوزاد به وجود می‌آورد. به طوری که روزها با برداشتن قسمت بالای آن می‌توانید اسباب بازی و لوازم بی‌خطر را درون تخت در کنار کودک قرار دهید تا سرگرم شود و کودک می‌تواند در امنیت کامل بازی کند. قسمت بالای تخت و پارک نوزاد نیز تا حدود یک سالگی می‌تواند محل خواب نوزاد در شبها باشد.

بهترین تخت و پارک نوزاد چه ویژگی هایی دارد؟

  • ساختار مستحکم
  • داشتن چرخ برای جابجایی راحت
  • قابلیت جمع شدن و حمل آسان
  • داشتن میز تعویض کودک
  • محل خواب مناسب
  • روکش متناسب با پوست حساس بچه
  • قابلیت شستشو
  • جیب و یا کیف نگهدارنده
  • امکانات و وسایل جانبی

برندهای خارجی تخت و پارک نوزاد بهتر هستند یا مارک های ایرانی؟

بسته به بودجه‌ای که برای خرید تخت و پارک در نظر گرفته‌اید، انتخاب شما متفاوت است. به طور کلی هر چه امکانات یک تخت و پارک بیشتر باشد قیمت آن بیشتر است. از این رو مدل‌های ساده‌تر برندهای ایرانی نسبت به مدلهای خارجی و وارداتی ارزان‌تر هستند که شما متناسب با نیازهای خود برای فرزندتان می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *