راهنمای خرید مینی واش با بهترین برند

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

مینی واش وسیله‌ای است که برای شستن لباس‌های کم حجم به کار می‌رود. شستن لباس‌ها با دست کار دشواری است حتی اگر حجمشان کم باشد. استفاده از ماشین لباسشویی‌های بزرگ نیز برای شستن البسه کم بزرگسالان و نوزادان مناسب نیست، زیرا ماشین‌های لباسشویی خانگی دارای برنامه‌های پیچیده و طولانی مدت برای شستشو هستند. در حالیکه ممکن است در خانه دانشجویی و یا ویلاهای خارج از شهر ماشین لباسشویی بزرگ نداشته باشید و لباس‌های کثیف شما هم حجمش خیلی کم باشد، از این رو تهیه مینی واش در این زمان بسیار کاربردی است و با توجه به وجود مدل‌ها و اندازه‌های متفاوت مینی واش در بازار به شما پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید مینی واش را مطالعه کنید.

ضرورت استفاده از مینی واش


همانطور که اشاره کردیم خرید و تهیه مینی واش برای شستشوی لباس‌های کم حجم بسیار به صرفه و کاربردی است. مینی واش که به آن کهنه شور نیز می‌گویند در ابتدا برای شستن کهنه‌های نوزاد طراحی شده بود. یکی از کاربردهای اصلی و اساسی کهنه شور یا ماشین لباسشویی سطلی شستن لباس‌های نوزاد به طور جداگانه می‌باشد. همچنین برای لباس‌های کم حجم بزرگسالان یا لباس‌های حساس مانند لباس‌های زیر و یا لباس‌های سفید رنگ و یا شستشوی دستمال‌های کثیف به صورت جداگانه بسیار مناسب است.

بنابراین داشتن مینی واش در خانه در کنار ماشین لباسشویی بزرگ و یا به تنهایی بسیار لازم است. زیرا گاهی اوقات نیاز به شستشوی سریع و آسان دارید و یا باید شستن لباس‌ها را چندین بار در روز تکرار کنید. شستن البسه با دست مصرف زیاد آب و مواد شوینده را دربر دارد. استفاده از مینی واش مصرف آب و انرژی و شوینده‌ها را کاهش می‌دهد و یک شستشوی سریع و آسان را فراهم می‌کند. در راهنمای خرید مینی واش شما را با انواع آن و مدل‌های مختلف آشنا می‌کنیم.

مینی واش برای شستن لباس های نوزاد


پوست نوزادان دارای حساسیت بالایی است و همچنین سیستم ایمنی بدن نوزاد و کودک بسیار ضعیف است. بنابراین در شستشوی لباس‌های نوزاد باید دقت زیادی به عمل آورید تا کاملا بهداشتی و به دور از آلودگی‌ها شسته شوند. از طرف دیگر لباس‌های نوزاد بسیار کم حجم و نرم و لطیف هستند. در طول روز ممکن است چندین بار بعد از شیر خوردن و یا تعویض پوشک و … نیاز به تعویض داشته باشند. با استفاده از مینی واش می‌توانید لباس‌های نوزاد را چندین بار در روز و سریع و راحت بشورید.

لباس‌های نوزاد مانند حوله نوزاد و کودک را نمی‌توانید همراه با لباس‌های بزرگسالان بشورید. زیرا لباس‌های افراد دیگر خانواده ممکن است دارای میکروب و آلودگی‌های محیط کار و یا خارج از باشند. شستشوی آنها همراه با لباس‌های دیگران می‌تواند باعث حساسیت پوستی و یا عفونت شود. بنابراین لباس‌های نوزاد را برای حفظ سلامت نوزاد حتما به صورت جداگانه بشورید. استفاده از مینی واش و کهنه شور بسیار کارایی دارد.

مینی واش برای شستشوی لباس های کم حجم بزرگسالان


از ماشین‌های لباسشویی سطلی می‌توانید برای شستشوی لباس‌های کم حجم بزرگسالان نیز استفاده کنید. بعضی از لباس‌های حساس نیازمند شستشوی جداگانه دارند و بهتر است همراه با لباس‌های دیگران در ماشین لباسشویی شسته نشوند. مانند لباس‌های زیر و یا لباس‌های به رنگ سفید و یا مشکی که باید به طور جداگانه شسته شوند. بعضی از لباس‌ها نیز نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند مانند شال و روسری و یا لباس‌هایی که جنس لطیف و خاصی دارند. دستمال‌های کثیف و یا دستمال‌های آشپزخانه را هم می‌توانید به طور جداگانه به وسیله مینی واش بشورید.

انواع مینی واش موجود در بازار


مینی واش ساده

این مدل دارای یک مخزن شستشو است و دارای یک موتور می‌باشد و بعد از شستشو آبکشی لباس‌ها باید خودتان انجام دهید. در بعضی از مدل‌ها بعد از شستشو با تخلیه آب و آبگیری مجدد در همان مخزن آبکشی لباس‌ها انجام می‌شود. این مدل‌ها دارای وزن سبک‌تر و حمل و جا به جایی راحت‌تر می‌باشد. همچنین دارای قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های دیگر است.

مینی واش ساده
مینی واش ساده

مینی واش دوقلو

این مدل دارای دو مخزن و دو موتور است و نسبت به مینی واش ساده امکانات بیشتری دارد. در این مدل در یک مخزن عمل شستشو و در مخزن دیگر عمل آبکشی و خشک کن انجام می‌شود. این مد‌ل‌ها دارای حجم و ابعاد بزرگ‌تری هستند و وزن آنها در حدود 10 تا 13 کیلوگرم است. از مزیت‌های این مدل این است که همزمان می‌توانید در یک مخزن شستشوی لباس‌ها را انجام دهید و در مخزن دیگر لباس‌ها را آبکشی و خشک کنید. از نظر قیمت نیز، دارای قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های ساده هستند.

مینی واش دوقلو
مینی واش دوقلو

مینی واش اتوماتیک

مینی‌واش‌های اتوماتیک مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین مدل محسوب می‌شوند. این مدل‌ها دارای برنامه‌های متنوع با مدت زمان‌های مختلف برای شستشو هستند. معمولا دارای تایمر هستند و همچنین در بعضی از آنها می‌توان مقدار مصرف آب و مواد شوینده را نیز تعیین کنید و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی و شوینده‌ها می‌شود. دارای قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر مینی واش می‌باشد. اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید ابن مدل‌ها با توجه به کارایی که دارند، بهترین نوع برای خرید هستند.

مینی واش اتوماتیک
مینی واش اتوماتیک

نکات مهم در خرید مینی واش


در راهنمای خرید مینی واش برای شما نکات مهمی که باید آنها را در نظر بگیرید برایتان شرح می‌دهیم. در خرید مینی واش اندازه، حجم و ظرفیت موتور و … هستند که باید آنها را در نظر بگیرید.

ظرفیت مینی واش

اواین نکته‌ای که در هنگام خرید مینی واش باید به آن توجه کنید، ظرفیت مینی واش است. ظرفیت شستشوی مینی واش نسبت به ماشین‌های لباسشویی کمتر است و مانند ماشین لباسشویی بر حسب کیلوگرم حساب می‌شود. ظرفیت مینی واش‌ ها از 1 کیلوگرم تا 5 کیلوگرم متغیر است. در هنگام خرید ظرفیت مناسب با نیازتان را انتخاب کنید تا در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی شود و همچنین مینی واش با ابعاد مناسب را تهیه کنید.

سرعت چرخش موتور

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید مینی واش باید به آن توجه کنید، سرعت چرخش موتور آن است. سرعت چرخش موتور با واحد دور در دقیقه محاسبه می‌شود و از 500 تا 3000 دور در دقیقه تغییر می‌کند. سرعت چرخش به معنای سرعت شستن لباس‌ها می‌باشد که هر چه سرعت موتور بیشتر باشد کیفیت شستشو بهتر می‌شود.

جنس بدنه

یکی دیگر از معیارهای خرید مینی واش جنس بدنه مینی واش است. معمولا لباسشویی‌های سطلی دارای جنس کامپوزیت هستند. کامپوزیت دارای مقاومت بالایی در برابر برق گرفتگی، پوسیدگی و حتی فشار می‌باشد. کامپوزیت همچنین ضد زنگ می‌باشد که در طولانی مدت در برابر آب و رطوبت و مواد شوینده مقاومت بالایی دارد و دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نمی‌شود. ضد رنگ بودن و داشتن استحکام بالا برای کهنه شورها بسیار اهمیت دارد تا در اثر استفاده در حمام و یا جا به جایی و … بادوام باشد. همچنین بعضی از مینی واش‌ها در سال‌های اخیر از جنس پلاستیک ضد زنگ تولید می‌شوند.

جنس سبد خشک کن

در انتخاب مینی واش جنس سبد خشک کن آن را نیز در نظر بگیرید. سبد خشک کن بهتر است از فلز ضد زنگ باشد تا لباس‌ها، رنگ فلز نگیرند. بعضی از سبدها نیز از جنس پلاستیک با کیفیت و مرغوب هستند.

میزان مصرف آب و انرژی

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید کهنه شور باید آنها را در نظر بگیرید میزان مصرف آب و انرژی است. میزان مصرف آب با توجه به ظرفیت و اندازه دستگاهی که انتخاب می‌کنید ارتباط مستقیم دارد. میزان مصرف برق مینی واش نیز مانند سایر دستگاه‌های برقی بر حسب کیلو وات بر ساعت محاسبه می‌شود. دستگاه‌های برقی اصولا دارای برچسب انرژی هستند که میزان مصرف انرژی دستگاه را نشان می‌دهد و برچسب انرژی از میزان کمترین مصرف A تا بیشترین میزان مصرف G تغییر می‌کند. میزان مصرف برق مینی واش با توجه به مدلی که انتخاب می‌کنید و تعداد دفعات استفاده و شرایط استفاده از آن نیز ارتباط مستقیم دارد.

قیمت مینی واش

قیمت مینی واش به عوامل مختلفی بستگی دارد و آن را با توجه به نکاتی که در راهنمای خرید مینی واش برایتان ذکر کردیم متفاوت است. همچنین با توجه به مدل، ظرفیت دستگاه، برند و شرکت سازنده آن متغیر است. در خرید مینی واش با توجه به نیاز خود می‌توانید کهنه شور با حجم و ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. برندهای خارجی دارای قیمت بالاتری نسبت به برندهای ایرانی هستند. مدل اتوماتیک نسبت به مدل‌های ساده و دوقلو گرانتر هستند.

پیشنهاد می‌کنیم، اگر قصد خرید مینی واش را دارید، این وسیله کاربردی را در برندهای معتبر و با قیمتی استثنایی از فروشگاه بدو نی نی تهیه نمایید.

بهترین برندهای مینی واش


مینی واش یا کهنه شور توسط شرکت‌های ایرانی و خارجی تولید می‌شوند. از معروف‌ترین برندهای مینی واش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فریدولین
  • سامسونگ
  • ال جی
  • بلسون
  • بوش
  • جنرال تکنیک
  • مادرلی
  • پاکشوما
  • چیکو
  • آ ا گ
  • سانی
  • ناسیونال

مینی واش جنرال تکنیک

مینی واش جنرال تکنیک یکی از مینی واش‌های بسیار باکیفیت ساخت ایران می‌باشد. جنرال تکنیک یکی از برندهای شرکت صدرآراکس قشم است. این شرکت تولید کننده کهنه شور و مینی واش می‌باشد که محصولات بسیار باکیفیت و متنوعی را در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌کند.

مینی واش مادرلی

مینی‌واش مادرلی نیز برند دیگر شرکت صدرآراکس قشم می‌باشد. مینی واش‌های مادرلی همانند مینی واش‌های جنرال تکنیک است و تنها تفاوتشان در رنگبندی محصولات می‌باشد. کهنه شورهای جنرال تکنیک در رنگبندیشان دارای رنگ‌های نقره‌ای و آبی هستندکه آن را برای زوج‌های جوان و یا خانه‌های دانشجویی و غیره مناسب می‌کند. کهنه شورهای مادرلی دارای رنگ‌های آبی و صورتی در ترکیب رنگهایشان هستند که برای استفاده در سیسمونی نوزاد طراحی شده‌اند. رنگ آبی برای نوزادان پسر و رنگ صورتی برای نوزادان دختر مناسب هستند.

در وب سایت ما مقالات معتبری برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد. اگر شما می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نوزادان و کودکان کسب کنید، می‌توانید دیگر مقالات این سایت همچون تقویت هوش کودک را مطالعه نمایید.

با مطالعه راهنمای خرید مینی واش می‌توانید با توجه به نیاز خود مدل و نوع مناسب مینی واش را انتخاب و خریداری کنید. در فروشگاه اینترنتی بدو نی نی انواع مینی واش را می‌توانید به صورت آنلاین و مشاهده و مقایسه مدل‌های مختلف خریداری کنید. لازم به ذکر است که برای خرید سیسمونی کودک به فروشگاه آنلاین ما مراجعه کنید. در سیسمونی فروشی بدو نی نی امکان خرید لوزام سیسمونی نوزاد با بهترین قیمت و کیفیت برای شما عزیزان مهیا است.

سوالات متداول


چرا باید از مینی واش استفاده کنیم؟

زیرا برای لباس‌های کم حجم ماشین‌های لباسشویی خانگی دارای برنامه‌های پیچیده و طولانی مدت برای شستشو هستند. این وسیله برای شستشوی لباس‌های کم حجم بزرگسالان، لباس‌های زیر و یا لباس‌های سفید رنگ و یا شستشوی دستمال‌های کثیف به صورت جداگانه بسیار به صرفه و کاربردی است.

انواع مینی واش موجود در بازار چیست؟

  • ساده
  • دوقلو
  • اتوماتیک

برای خرید مینی واش به چه نکاتی باید توجه نمود؟

  • ظرفیت مینی واش
  • سرعت چرخش موتور
  • جنس بدنه
  • جنس سبد خشک کن
  • میزان مصرف آب و انرژی
  • قیمت مینی واش
مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *