راهنمای خرید کالسکه برای نوزاد

راهنمای خرید کالسکه برای نوزاد
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

یکی از مهم‌ترین لوازم در خرید سیسمونی کودک، کالسکه است. کالسکه به عنوان وسیله حمل کودک در خارج از منزل بسیار با اهمیت و کاربردی است که برای حمل کودک از نوزادی تا 4 یا 5 سالگی مورد نیاز است. امروزه تنوع کالسکه کودک در بازار بسیار زیاد است و ممکن است انتخاب و خرید را برای شما مشکل کند. با کمک راهنمای خرید کالسکه برای نوزاد می‌توانید مدلهای مختلف موجود در بازار را ارزیابی کنید و با مقایسه آنها و با توجه نیازهای خود و کودکتان مدل مناسب را انتخاب کنید.

کالسکه و کریر، حمل کودک را برای والدین راحت می‌کند. در حمل کودک امنیت و راحتی کودک باید در نظر گرفته شود. آسایش و راحتی والدین به عنوان نیرویی که کالسکه را راه می‌برد و باید آن را جابه‌جا کنند، نیز مهم است. در ادامه این مطلب کلیه فاکتورهای موثر در راهنمای خرید کالسکه کودک را شرح می‌دهیم. اما باید بدانید که در خرید کالسکه کودک ابتدا باید بودجه‌ای که دارید را در نظر بگیرید و سپس با کمک راهنمای خرید کالسکه نوزاد، متناسب با سن کودک و استفاده‌ای که از کالسکه می‌خواهید داشته باشید و با توجه به نکات مهم در حین خرید کالسکه انتخاب مناسب را انجام دهید.

راهنمای خرید کالسکه نوزاد تا 6 ماهگی


از آنجا که تا 6 ماهگی نوزاد باید در حالت خوابیده باشد، باید از کالسکه‌ای استفاده کنید که قابلیت نصب کریر و یا کریکات را داشته باشند و یا در کالسکه‌های مدرن قابلیت تبدیل سیت به کریکات را داشته باشند. در غیر این صورت می‌توانید با ساک حمل نوزاد و یا کریر، نوزاد را حمل و جابه‌جا کنید. زیرا نوزاد نیز بر روی گردن و سرش تعادل ندارد و نمی‌تواند بنشیند.

از طرفی بهترین حالت برای راحتی و رشد نوزاد حالت خوابیده است. بنابراین استفاده از یک کریر مناسب و باکیفیت و ایمن بسیار لازم و ضروری است، تا نوزاد را با خیال راحت و در حفاظت کامل در ماه‌های اولیه بیرون ببرید.

معمولا کریرها قابلیت نصب با کمربند ایمنی خودرو را دارند و با نصب محکم و ایمن تبدیل به صندلی ماشین کودک تا یک سالگی می‌شود. اگر زیاد با نوزادتان بیرون می‌روید و نوزاد را مرتب به داخل ماشین و خارج از آن جابه‌جا می‌کنید استفاده از صندلی ماشین سبک و با قابلیت نصب آسان بسیار کاربردیست.

راهنمای خرید کالسکه سیسمونی نوزاد
راهنمای خرید کالسکه سیسمونی نوزاد

کدام نوع کالسکه برای این نوزادان مناسب است؟

ست کالسکه نوزاد

اگر قصد دارید مدت زیادی از کالسکه استفاده کنید، برای کودک شما تهیه ست کالسکه و کریر مناسب است. این ست‌ها به صورت سرویس‌های 3 تکه، سرویس‌های 4 تکه، سرویس‌های 5 تکه و .. وجود دارند. که با داشتن تکه‌های کامل تمام نیازهای شما و کودکتان را برآورده می‌کنند.

  • ست 2 تکه: ست کالسکه و کریر نامیده می شود و شامل دو تکه است.
  • سرویس 3 تکه: شامل کالسکه، کریر و ساک لوازم نوزاد است.
  • ست 4 تکه: شامل کالسکه، بیس کالسکه، کریر و ساک لوازم کودک است.
  • ست 5 تکه: شامل کالسکه، کریر، بیس کالسکه، آغوشی و ساک لوازم نوزاد است.

تکه های موجود در سرویس‌های کالسکه در برندهای مختلف، ممکن است متفاوت باشد و لوازم دیگری از جمله تشک روروئک ست کالسکه، پتو و .. را نیز داشته باشند.

کالسکه تکی (سنتی و استاندارد)

این نوع کالسکه‌ها برای استفاده کودکتان از بدو تولد مناسب می‌باشند. معمولا دارای 4 چرخ هستند و دارای اسکلت و فریم با مقاومت بالا و کمی سنگین‌تر نسبت به مدلهای عصایی و چمدانی هستند. این مدل‌ها دارای نشیمنگاه جادار و بزرگ با قابلیت تنظیم پشتی آن می‌باشد و در برخی از مدلها تا زاویه 180 درجه قابل تنظیم هستند. به همین دلیل می‌توانید برای کودک در نوزادی هم از این کالسکه کودک استفاده کنید.

از مزایای خرید کالسکه تکی استاندارد این است که می‌توانید از آنها برای پیاده‌روی و گردش‌های طولانی در جاهای مختلف استفاده کنید. هدایت آن برای والدین نیز بسیار راحت است و دارای دوام بالایی می‌باشد.

راهنمای خرید کالسکه برای نوزاد
راهنمای خرید کالسکه برای نوزاد

بدونی نی نی یک فروشگاه آنلاین سیسمونی است که با بهره‌گیری از تخصص خود در زمینه لوازم کودک، به عنوان یک مرجع معتبر برای خرید لوازم مورد نیاز نوزادان شناخته شده است. کالسکه‌های کودک ما با در نظر گرفتن راحتی کودک شما طراحی شده‌اند و از متریال باکیفیت ساخته شده‌اند تا آنها را ایمن و مطمئن نگه دارند.

راهنمای خرید کالسکه نوزاد 6 ماه به بالا


با بزرگتر شدن نوزاد و افزایش وزن نوزاد، کریر کم‌کم جایش را به کالسکه می‌دهد. خرید کالسکه در این زمان ضروری به نظر می‌رسد. زیرا کودک هم از خوابیدن در کالسکه لذت می‌برد و حرکات کالسکه در هنگام راه بردن آن، حکم گهواره برای نوزاد را دارد و به کودک تسکین می‌دهد. هنگامی که کودک توانایی نشستن در این محصولات را پیدا کند تماشای محیط اطراف نیز برایش لذت‌بخش خواهد بود. در واقع هم والدین می‌توانند به راحتی همراه با کودکشان به پیاده‌روی، پاساژ و گردش بروند، و هم کودک می‌تواند به خوبی محیط اطراف را تماشا کند و سرگرم شود.

کالسکه قابل تنظیم (ترکیبی) مناسب برای نوزادان تا 5 سالگی

کالسکه ترکیبی، قابلیت تنظیم در قسمت‌های مختلف را دارند که شامل اسکلت و سیت جدا شونده و قابل تنظیم می‌باشند. این محصول را می‌توانید برای کودک از بدو تولد تا 5 سالگی معمولا استفاده کنید. قابلیت تغییر و تنظیم در کالسکه ترکیبی به این صورت است که متناسب با سن کودک بتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین برای دوران نوزادی دارای سیت با قابلیت تنظیم پشتی است که با تنظیم در حالت خواب برای نوزاد قابل استفاده می‌شود. می‌توانید از سیت آن به عنوان کریکات یا ساک حمل نیز استفاده کنید.

از سیت دو طرفه کالسکه‌های قابل تنظیم می‌توانید در دو طرف رو به مادر و رو به جلو استفاده کنید که این کار را با تغییر سیت در دو جهت و یا با دسته قابل تنظیم آن می‌توانید انجام دهید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان صندلی ماشین در خودرو هم استفاده کنید. داشتن سبد لوازم، قابلیت جمع کردن با سیت و بدون سیت از ویژگی‌های دیگر این مدلها هستند و معمولا دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشند. ولی یک کالسکه مناسب با داشتن تمام ویژگی‌های مناسب برای آسایش و آرامش شما و کودکتان است.

کالسکه سه چرخه (ورزشی)

این مدل دارای سه چرخ بزرگ و بادی هستند که حرکت آن در مسیرهای ناهموار را برای والدین(مخصوصا برای مادران ورزشکار) راحت می‌کند. چرخهای بزرگ و روان آن باعث می‌شود کالسکه در مسیرهای مختلف دچار انحراف به چپ و راست نشود. همچنین این مدل از کالسکه نوزاد دارای دسته بلند هستند که هدایت آن را راحت‌تر می‌کند.

علاوه بر این کالسکه‌های ورزشی دارای یک بند بلند نیز هستند که به بدن مادر متصل می‌شود و باعث می‌شود در هنگام دویدن، کالسکه بچه از بدن مادر جدا نشود و جا نماند و همچنین از زمین خوردن مادر جلوگیری می‌کند. این محصولات نیز معمولا سنگین هستند و دارای ظرفیت وزنی بالایی نیز هستند. چرخهای این مدل را باید از نظر باد و فشار به صورت مرتب بررسی و تنظیم کنید.

کالسکه مسافرتی

این مدل از کالسکه دارای وزن سبک‌تری نسبت به مدل‌های دیگر می‌باشند. از ویژگی‌های کالسکه مسافرتی جمع شدن آسان و راحت آن است. به طوری که بعد از تا شدن، کم‌حجم و جمع و جور می‌شوند که این ویژگی حمل آن را برای والدین راحت می‌کند. کالسکه عصایی دارای دسته به شکل عصا می‌باشد.

مدل چمدانی نیز یک نوع دیگر از مدل کالسکه‌های سبک است که دارای قابلیت جمع شدن است و قابلیت حمل و جابه‌جایی آسانی دارد.

کالسکه دو نفره یا دو قلو

این نوع مناسب برای والدینی است که فرزندان دو قلو دارند و یا سن فرزندانشان نزدیک به هم است. کالسکه دو قلو دارای دو نشیمنگاه است که یا در کنار همدیگر و یا در پشت سر هم قرار داده می‌شوند. در خرید کالسکه دو قلو حجم و اندازه آن را در نظر بگیرید که از راهروها و چهارچوب ها قابل رد شدن باشد. همچنین وزن خیلی بالایی نداشته باشند تا بتوانید آن را به راحتی در جاهای مختلف حرکت دهید.

در مدلهای گران‌تر و مدرن‌تر، می‌توانید سیت‌ها را رو به روی هم و یا پشت سرهم قرار دهید. ارتفاع سیتها را هم نسبت به هم می‌توانید تغییر دهید.

به طور کلی بیرون بردن نوزاد و استفاده از هوای آزاد برای کودک مفید است. ولی بهتر است در ماه‌های اول نوزاد را به بیرون نبرید. اگر خواستید نوزاد را بیرون ببرید حتما کالسکه‌ای که سایه بان داشته باشد استفاده کنید. وقتی کودک کمی بزرگتر شد استفاده از کالسکه هم برای کودک جذاب است و هم باعث راحتی والدین می‌شود. در هوای آفتابی نیز از کالسکه‌ای استفاده کنید که سایه بان کوچکی داشته باشد و کودک بتواند از هوای آزاد استفاده کند. در هوای سرد هم به اندازه کافی لباس بر تن کودک کنید و پتو هم به همراه داشته باشید.

نکات طلایی برای خرید کالسکه سیسمونی
نکات طلایی برای خرید کالسکه سیسمونی

نکات طلایی در انتخاب کالسکه برای نوزاد


تا اینجا با مدلهای انواع کالسکه و اینکه برای چه محدودی سنی مناسب هستند، آشنا شده‌اید. در ادامه به نکات طلایی در راهنمای خرید کالسکه برای نوزاد می‌پردازیم.

  • برای حفظ امنیت کودک دارای کمربند ایمنی 5 نقطه‌ای باشد.
  • داشتن فریم یا همان اسکلت مستحکم نیز اهمیت دارد.
  • سبک بودن کالسکه در کنار استحکام بالا با داشتن فریم‌های آلومینیومی
  • قابلیت تا شدن داشته باشد تا حمل و جابه‌جایی آن راحت باشد.
  • دسته قابل تنظیم برای تنظیم ارتفاع دسته کالسکه متناسب با قد هر یک از والدین
  • داشتن سیستم ترمز مناسب و قابل اطمینان
  • تشک و پارچه‌های ضد تعریق و نرم و راحت برای کودک
  • داشتن سبد لوازم در زیر کالسکه
  • کاور پا برای گرم نگه داشتن پای کودک
  • سایه بان قابل تنظیم
  • داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش
  • دفترچه راهنما برای نصب و راه‌اندازی راحت کالسکه

کالسکه نوزاد را از کجا بخریم؟


در هنگام خرید کالسکه با استفاده از راهنمای خرید کالسکه برای نوزاد تمام نکات ذکر شده را در نظر بگیرید. استاندارد بودن و حفظ امنیت کودک مهم‌ترین نکته می‌باشد. خرید کالسکه باید با دقت زیادی انجام شود تا بتوانید مناسب با شرایط و نیازهایتان کالسکه مورد نظر را انتخاب کنید. در خرید آنلاین در فروشگاه بدو نی نی می‌توانید انواع کالسکه در قیمت‌های متفاوت، در برندهای ایرانی و خارجی را مقایسه و بررسی و خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی کالسکه‌های متنوعی را در مدل‌های زیر موجود دارد که هم اکنون می‌توانید هر کدام از آنها را به دلخواه انتخاب کنید.

سوالات متداول


چه کالسکه ای برای نوزاد تا 6 ماهگی مناسب است؟

ست کالسکه نوزاد به صورت سرویس‌های 3 تکه، سرویس‌های 4 تکه، سرویس‌های 5 تکه و .. کالسکه تکی (سنتی و استاندارد) برای استفاده کودکتان از بدو تولد مناسب می‌باشند.

برای نوزاد 6 ماه به بالا چه نوع کالسکه ای مناسب است؟

هنگامی که کودک توانایی نشستن در کالسکه را پیدا کند تماشای محیط اطرافش نیز برایش لذت‌بخش خواهد بود. بنابراین انواع کالسکه قابل تنظیم (ترکیبی)، کالسکه سه چرخه (ورزشی)، کالسکه مسافرتی و کالسکه دو نفره یا دو قلو می‌تواند برای کودک شما مناسب باشد. مشاوران بدو نی نی می‌توانند به شما در انتخاب بهتر کمک کنند. با ما تماس بگیرید.

نکات طلایی برای انتخاب مناسب در خرید کالسکه چیست؟

  • ایجاد و حفظ امنیت کودک با کمربند ایمنی، سیستم ترمز مناسب و فریم بادوام و مستحکم.
  • قابلیت تا شدن و وزن سبک برای جابه‌جایی.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع با دسته کالسکه
  • تشک و پارچه‌های ضد تعریق و نرم و راحت برای کودک
  • داشتن سبد لوازم در زیر کالسکه
  • کاور پا برای گرم نگه داشتن پای کودک
  • سایه بان قابل تنظیم
  • داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش
  • دفترچه راهنما برای نصب و راه‌اندازی راحت کالسکه
مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *