راهنمای کامل خرید حوله نوزاد و کودک و نکات مهم

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

پوست نوزاد بسیار حساس و لطیف است. بنابراین در شستشو و خشک کردن پوست نوزاد باید دقت زیادی داشته باشید. شستشوی مرتب و حمام کردن نوزاد نیز برای حفظ سلامتی نوزاد امری ضروری به شمار می‌آید. از این رو باید از حوله نرم و لطیف و مناسب با پوست نوزاد استفاده شود تا نوزاد دچار عفونت و یا خارش نشود. انتخاب حوله نوزاد مناسب و باکیفیت در این زمان بسیار اهمیت دارد. در این مقاله شما را با ویژگی‌های مهم در خرید حوله نوزاد و کودک آشنا می‌کنیم.

ویژگی هایی که حوله نوزاد و کودک باید داشته باشد


بعد از حمام کردن نوزاد و یا شستشوی او بعد از تعویض پوشک، پوست نوزاد را باید خشک کنید. برای این منظور انواع پارچه‌های مخصوص و حوله تک و یا ست حوله نوزاد و کودک در بازار وجود دارند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده از حوله‌های بی‌کیفیت و یا زبر می‌تواند باعث قرمز شدن، خارش و دیگر آسیب‌های پوستی شود. برای حفظ سلامت و شادابی پوست نوزاد و جلوگیری از سرما خوردن او، استفاده از حوله نرم و استاندارد ضرورت دارد.

جنس حوله نوزاد

مناسب‌ترین جنس برای حوله نوزاد جنس پنبه‌ای و یا نخی است. همچنین با خشک کردن پوست، نباید پرز بدهد و کاملا نرم و لطیف باشد و هیچ آسیبی در هنگام تماس با پوست نوزاد وارد نشود.

حوله‌های نخی و صد در صد پنبه، قدرت جذب آب بالایی دارند و با قرار گرفتن بر روی پوست به راحتی رطوبت را به خود جذب می‌کنند. حوله کودکان باید فاقدالیاف پلی‌استر، فلامنت و یا نایلونی باشند. به هم فشردگی الیاف و حلقه‌های حوله نیز در میزان جذب آن تاثیر دارد. هر چه الیاف و حلقه‌های حوله فشرده‌تر باشند، خاصیت جاذب آن بیشتر می‌شود.

جنس حوله نوزاد
جنس حوله نوزاد

اندازه و وزن حوله نوزاد

اندازه حوله در حالت کلی باید کمی بزرگتر از نوزاد و کودک باشد تا بتواند تمام بدن را پوشش دهد. همچنین حوله نباید نازک و به اندازه کافی ضخیم باشد و بعد از حمام کردن، علاوه بر خشک کردن کمی نوزاد را گرم هم کند. اندازه و ابعاد حوله را متناسب با سن کودک خود انتخاب کنید و با بزرگتر شدن کودک، حوله مناسب با سن کودک تهیه کنید.

ضد حساسیت بودن حوله

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که حوله نوزاد باید داشته باشد، ضد حساسیت بودن آن است. همانطور که اشاره کردیم نوزادان دارای پوست بسیار حساس و نازک هستند. این حساسیت بعد از حمام کردن بیشتر می‌شود. خشک کردن رطوبت پوست کودک، باعث خارش و زدن دانه‌های قرمز بر روی پوست می‌شود. بنابراین از ضد حساسیت بودن حوله اطمینان حاصل کنید.

فاقد رایحه و عطر بودن

حوله نوزاد و کودک هیچ گونه عطر و بویی نباید داشته باشند. بعضی از حوله‌های کودکان با رایحه‌های خوشبو و متنوع تولید می‌شوند. عطر و رایحه‌ها شامل مواد شیمیایی هستند. این مواد شیمیایی می‌توانند به پوست و سیستم تنفس نوزاد آسیب جدی وارد کنند.

بنابراین در هنگام خرید حوله برای کودک از معطر نبودن آن مطمئن شوید. حوله‌های معطر برای بزرگسالان نیز در مدت طولانی می‌تواند عوارض مشابهی را به وجود آورد.

حوله نوزاد و کودک
حوله نوزاد و کودک

نرم و لطیف بودن حوله

از ویژگی‌های اصلی که حوله نوزاد باید داشته باشد نرم بودن آن است. حوله را قبل از خرید بررسی کنید تا هیچگونه زبری نداشته باشد. هنگام تماس با پوست، نوزاد را اذیت نکند. بعضی از حوله‌ها با یک بار شستشو ممکن است، نرمی ابتدایی خود را از دست بدهند. حوله‌های صد در صد پنبه و با کیفیت بالا بعد از خیس شدن و شستشو نیز نرمی و لطافت حوله خود را حفظ می‌کنند.

انتخاب رنگ مناسب

حوله نوزاد را بهتر است با رنگ‌های سفید و یا روشن انتخاب کنید، تا کوچکترین لکه و کثیفی را نشان دهد تا بعد از کثیف شدن بتوانید حوله را زود بشورید. حوله نوزاد بعد از خیس شدن می‌تواند باکتری‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب کند. به همین دلیل برای حفظ سلامت نوزاد حوله را بعد از چند بار استفاده بشورید حتی اگر در ظاهر کثیف نباشد.

باز هم اگر خواستید حوله رنگی انتخاب کنید، به این نکته توجه کنید که رنگ حوله ثابت باشد. در هنگام استفاده و خشک کردن نوزاد، رنگ پس ندهد و بدن نوزاد را رنگی نکند. البته حتی بهترین حوله‌ها نیز ممکن است در بار اول استفاده، کمی رنگ پس بدهند. بنابراین اگر فقط همان یک بار رنگ داد جای نگرانی نیست و می‌توانید را آن برای کودک استفاده کنید.

بسته بندی مناسب

هر چیزی که مربوط به نوزاد و کودک است باید از مواد اولیه بهداشتی تولید شده باشد و با بسته‌بندی مناسب و استاندارد ارائه شود. حوله نوزاد نیز باید از بسته‌بندی مناسب برخوردار باشد و در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار نگیرد. البته باز هم توصیه می‌شود حوله و لباس نوزاد، قبل از استفاده حتما شسته شود.

حوله نوزاد
حوله نوزاد

انواع حوله نوزاد و کودک


حوله دورپیچ

این حوله به شکل مربع و یا مستطیل است. این مدل برای نوزادان تا چند ماهگی مناسب است. این حوله را دور بدن نوزاد پیچیده می‌شود و بدن را کاملا خشک می‌کند، ولی برای خشک کردن سر نوزاد نیز باید از همان حوله استفاده کنید تا نوزاد سرما نخورد. به همین دلیل بهتر است این مدل را، کمی بزرگتر از سایز کودک انتخاب کنید.

حوله کلاهدار

این مدل نیز دارای دوخت ساده و کاربردی است. این حوله به شکل مربع و دارای یک کلاه در یک گوشه آن می‌باشد. دارای کاربرد راحت‌تری برای خشک کردن کودک است و دور نوزاد پیچیده می‌شود و سر نوزاد را نیز پوشش می‌دهد. این حوله نیز دارای سایز و اندازه است و بهتر است مناسب با سن کودک انتخاب شود.

حوله تن پوش و یا پالتویی

حوله تن پوش، پوشیدنی است و دارای کلاه نیز می‌باشد. بعد از استحمام با پوشاندن حوله پالتویی، بدن کودک کاملا خشک می‌شود. این حوله معمولا برای کودکان بالاتر از 1 سال مناسب است. دارای طرح‌های متنوع حوله دخترانه یا پسرانه نیز هستند.

اگر می‌خواهید حوله‌های جذاب و با جنس عالی برای کودک خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم انواع حوله نوزاد و کودک موجود در وبسایت بدو نی نی مانند نمونه‌های زیر را مشاهده کنید.

شستشو و نگهدای از حوله


شستشوی حوله بهتر است با آب گرم و با دمای بالای 80 درجه سانتیگراد انجام شود تا تمام میکروب‌ها از بین بروند. حوله نوزاد را هر چند روز یک بار بشورید. نکته مهم دیگر اینکه حوله نوزاد باید به صورت جداگانه از لباس‌های دیگر افراد خانواده شسته شود. برای خشک کردن حوله، آن را در جای خشک و زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید. نور آفتاب نیز آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد.

نحوه صحیح خشک کردن نوزاد


بعد از حمام کردن نوزاد، بلافاصله نوزاد را بر روی حوله قرار دهید و حوله را دور بدن نوزاد بپیچید. به صورت آهسته تمام قسمت‌های بدن نوزاد را مانند گردن، زیر بغل و تمام تاخوردگی‌های بدن را کاملا خشک کنید. بعد از خشک شدن بدن نوزاد، از لوسیون یا کرم مخصوص نوزاد استفاده کنید و مانع از خشکی پوست بعد از شستشو شود.

در وب سایت ما مقالات معتبری برای مطالعه در اختیار شما قرار دارد. اگر شما می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد سلامت نوزادان کسب کنید، می‌توانید دیگر مقالات این سایت همچون شنوایی نوزاد را مطالعه نمایید.

فروشگاه آنلاین بدو نی نی، مرجعی کامل خرید سیسمونی کودک می‌باشد. در فروشگاه ما امکان خرید لوازم سیسمونی نوزاد به صورت آنلاین وجود دارد که کار را برای شما والدین عزیز بسیار راحت و لذت بخش کرده است. شما می‌توانید جهت خرید مینی واش، البسه، کالسکه، صندلی غذا و … از کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول


برای خرید حوله نوزاد و کودک به چه نکاتی باید توجه نمود؟

  • جنس حوله نوزاد
  • اندازه و وزن حوله نوزاد
  • ضد حساسیت بودن حوله
  • فاقد رایحه و عطر بودن
  • نرم و لطیف بودن حوله
  • انتخاب رنگ مناسب
  • بسته بندی مناسب

انواع حوله نوزاد و کودک در بازار چیست؟

  • حوله دورپیچ
  • حوله کلاهدار
  • حوله تن پوش و یا پالتویی

برای شستشوی حوله نوزاد و کودک چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • بهتر است با آب گرم و با دمای بالای 80 درجه سانتیگراد انجام شود تا تمام میکروب‌ها از بین بروند.
  • حوله نوزاد را هر چند روز یک بار بشورید.
  • حوله نوزاد باید به صورت جداگانه از لباس‌های دیگر افراد خانواده شسته شود.
  • برای خشک کردن حوله، آن را در جای خشک و زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهید.
مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *