انتخاب بهترین صندلی غذا برای کودک

لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

کودک معمولا از 6 ماهگی به بعد شروع به خوردن غذا در کنار شیر مادر می‌کند. شروع به غذا خوردن کودک برای والدین بسیار جذاب و شیرین است و در عین حال سختی‌های خودش را نیز دارد. احتمالاً بارها تصاویر صندلی غذای کودک را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید. بچه‌هایی که با غذا و خوراکی‌های مختلف خودشان را کثیف کرده‌اند و در همین حال لبخند به لب دارند. یکی از مشکلات والدین این است که کودک یا هنوز توانایی نشستن ندارد و نمی‌تواند تعادلش را در هنگام غذا دادن حفظ کند و با بزرگتر شدنش نیز می‌خواهد بازیگوشی کند و خودش غذایش را به تنهایی بخورد و ثابت نمی‌نشیند. استفاده از بهترین صندلی غذا کودک در این زمان بسیار کارایی دارد. اگر شما هم در خانه نوزاد یا کودک خردسال دارید ممکن است به فکر خرید یک صندلی مخصوص غذا افتاده باشید. برای آشنایی با ویژگی های بهترین صندلی غذا برای کودک، این مطلب را تا انتها بخوانید.

بعضی از مادران کودک را در آغوش می‌گیرند و با نشستن در بغل خود می‌خواهند به او غذا بدهند. در این حالت هم غذا دادن به کودک مشکل است، زیرا باید رو به روی کودک قرار بگیرید تا به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. همانطور که گفتیم نشاندن کودک بر روی صندلی بزرگسالان نیز مناسب نیست. زیرا کودک بر روی کمر و گردنش هنوز کنترل کافی ندارد و احتمال افتادنش از روی صندلی وجود دارد. مگر اینکه با یک دست کودک را نگه دارید و با دست دیگر به او غذا بدهید که در هر صورت کار مشکل می‌شود. ولی با استفاده از صندلی غذاخوری کودک این مشکلات تا حد زیادی کم می‌شود و می‌توانید در آرامش و به راحتی به کودک غذا بدهید.

کاربرد صندلی غذا برای کودک


همان طور که از نام آن مشخص است، این صندلی مخصوص غذا خوردن کودک یا نوزاد است. از مزایای استفاده از صندلی غذا برای کودک کمک به والدین در راحت‌تر غذا دادن به بچه است. در این نوع صندلی کودک بهتر به بشقاب غذا دسترسی دارد و تشویق می‌شود تا زودتر در غذاخوردن مستقل شود. گاها صندلی غذا را می‌توان در کنار میز ناهارخوری خانواده قرار داد تا بچه در کنار سایر اعضای خانواده قرار بگیرد.

کاربرد صندلی غذا برای کودک
کاربرد صندلی غذا برای کودک

چه زمانی از بهترین صندلی غذا کودک استفاده کنیم؟


کارشناسان زمان استفاده از صندلی غذای کودک را بعد از شش ماهگی می‌دانند. قبل از این سن نوزاد فقط شیر مصرف می‌کند و نیازی به نشستن ندارد. هنگامی که شروع می‌کنید تا به بچه غذاهای جامد یا پوره بدهید باید او در حالت نشسته و عمودی قرار بگیرد. زمان نشستن نوزاد و آغاز غذا خوردن او زمان مناسبی برای خرید صندلی مخصوص غذایی است که ویژگی های بهترین صندلی غذا برای کودک را دارد.

چگونه کودک را به صندلی غذا عادت دهیم؟
چگونه کودک را به صندلی غذا عادت دهیم؟

چگونه کودک را به صندلی غذا عادت دهیم؟


نشاندن کودک بر روی صندلی غذا در ابتدا ممکن است کار سختی باشد. زیرا ممکن است بعضی از کودکان از نشستن در داخل یک وسیله جدید و ناآشنا مقاومت کنند و بترسند. بنابراین باید این کار را کم کم انجام دهید و به هیچ عنوان کودک را مجبور به این کار نکنید. بلکه سعی کنید او را تشویق کنید و در اوایل وقتی کودک بر روی صندلی غذا نشست به او اسباب‌بازی و وسایل مورد علاقه‌اش را بدهید تا بر روی صندلی و روی سینی غذاخوری بازی کند و سرگرم شود و چندین بار این کار را تکرار کنید، تا کودک بعد از آن به نشستن درون صندلی غذا از خود علاقه نشان دهد. بعد از اینکه کودک آشنا و علاقه‌مند شد می‌توانید غذایش را بر روی صندلی غذای بچه به او بدهید.

صندلی غذاخوری نوزاد یک محیط امن به وجود می‌آورد که با خیال راحت می‌توانید از آن برای غذا خوردن کودک استفاده کنید. همچنین بر روی صندلی غذا کودک می‌تواند به تنهایی غذا خوردن را نیز یاد بگیرد و دیگر نگران کثیف شدن اطراف و یا افتادن کودک از روی صندلی نباشید.

ویژگی های بهترین صندلی غذا برای کودک کدام است؟


درباره این سؤال باید گفت دو عامل نیاز و بودجه شما در انتخاب نهایی تأثیرگذار است. در گام نخست باید نیازهایی که برای خرید این صندلی دارید را در نظر بگیرید. گام دوم آن است که بر اساس بودجه مالی خودتان بهترین صندلی غذا برای کودک را تهیه کنید. در ادامه به مواردی می‌پردازیم که در خرید یک محصول خوب به شما کمک می‌کند.

صندلی غذا را از سن 6 ماهگی تا 4 سالگی می‌توانید برای کودک استفاده کنید. ولی بهتر است کودک توانایی نشستن را پیدا کند و سپس از صندلی غذای کودک برای غذا خوردن کودک استفاده کنید. چون کودک مدت زمان طولانی را می‌تواند بر روی صندلی غذا بنشین، راحتی کودک و حفظ امنیت او از مهم‌ترین نکاتی است که باید در نظر گرفته شود. از ویژگی‌‌های بهترین صندلی غذا برای کودک که باید با آنها آشنا باشید موارد زیر است:

ایمنی

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که صندلی باید داشته باشد حفظ ایمنی کودک بر روی صندلی است. برای حفظ ایمنی کودک، صندلی باید دارای کمربند ایمنی باشد. کمربند ایمنی در دو نوع سه نقطه‌ای و پنج نقطه‌ای وجود دارند. کمربند پنج نقطه‌ای حفاظت کامل‌تری را نسبت به کمربند سه نقطه‌ای انجام می‌دهد و از روی شانه‌های کودک و پاهای کودک رد می‌شود و باعث می‌شود حالت ارگونومیک کودک بر روی صندلی حفظ شود و در جای خودش ثابت بنشیند. برای حفظ ایمنی بیشتر بعضی از مدل‌ها دارای پایه محافظ است که در بین پاهای کودک قرار می‌گیرد و باعث می‌شود کودک از روی صندلی نیفتد و از زیر میز سر نخورد و امنیت کودک بیشتر حفظ شود. برای حفظ امنیت کودک جنس صندلی و مقاومت آن را نیز در نظر بگیرید.

هر زمان که می‌خواهید برای فرزند خود وسیله‌ای بخرید حتماً در ابتدا ایمنی آن را در نظر بگیرید. بهترین صندلی غذا کودک آن است که تمام نکات ایمنی در ساخت آن رعایت شود. برخی از نکات ایمنی شامل نگهدارنده‌ها، نداشتن لبه‌های تیز، ترمز چرخ‌ها، استحکام و چپ نکردن صندلی می‌شود.

  • چپ نشود: برای مثال اگر شما فرزند خردسال دیگری دارید احتمال دارد به صندلی ضربه‌ای بزند و یا حتی خود کودک تکان‌های زیادی داشته باشد؛ در این حالت صندلی نباید به راحتی واژگون شود.
  • اگر چرخ دارد ترمز خودکار هم داشته باشد: بر اساس نوع صندلی که انتخاب می‌کنید ممکن است پایه‌ها ساده یا چرخ دار باشند. ترمز خودکار باعث می‌شود تا صندلی ناگهان حرکت نکند.
  • نگهدارنده: چیزی شبیه کمربند که ممکن است از سه یا پنج نقطه متصل شده باشد تا کودک را روی صندلی نگه دارد.
  • مواد ساخت: مواد ساخت صندلی طوری باشد که دست و پای کودک را اذیت یا زخمی نکند.
مدت زمان استفاده از صندلی غذا
مدت زمان استفاده از صندلی غذا

مدت زمان استفاده از صندلی

برای آنکه بهترین صندلی غذا برای کودک را خریداری کنید توجه به این نکته اهمیت دارد که آیا برای مدتی کوتاه صندلی را نیاز دارید یا قصد دارید تا بزرگ شدن کودک روی آن بنشیند؟ یکی از ویژگی های بهترین صندلی غذا برای کودک این است که، قابلیت افزایش سن کودک را دارند که با قیمت‌های مختلفی ارائه می‌شوند.

امکان جابه‌جا شدن یا نشدن

آیا قرار است دائماً این صندلی را از اتاق به پذیرایی خانه یا سایر مکان‌ها جابه‌جا کنید؟ یا فقط می‌خواهید سر میز غذا قرار بگیرد؟ پاسخ به این سؤال می‌تواند در خرید بهترین صندلی غذا برای کودک به شما کمک کند. چرخ دار بودن یا نبودن و وزن صندلی را در نظر بگیرید. البته سبک بودن صندلی نباید باعث واژگونی ناگهانی آن شود.

بزرگی یا کوچکی خانه نیز در انتخاب نهایی تأثیرگذار است. آیا نیاز به صندلی تاشو دارید؟ یا مکانی برای ثابت ماندن آن در نظر گرفته‌اید؟ اگر فقط صندلی را برای میز غذاخوری خودتان می‌خواهید می‌توانید از صندلی اتصال بدون پایه استفاده کنید که جای کمتری اشغال می‌کند. قبل از خرید این نوع صندلی میزان مقاومت میز و صندلی خود را حتماً کنترل کنید.

استفاده راحت

بهترین صندلی غذا کودک باید برای بچه و مادر مناسب باشد. در نظر بگیرید که سینی صندلی باید در ناف کودک قرار بگیرد تا به راحتی آرنج‌هایش را روی میز بگذارد. بهتر است صندلی یک زیرپایی قابل تنظیم برای قرار گرفتن پاهای کودک داشته باشد تا پاهایش آویزان در هوا نماند. علاوه بر کودک شما هم به عنوان یک مادر باید با این صندلی راحت باشید. فکر کنید در یک دست خود کودک را در آغوش گرفته‌اید؛ آیا می‌توانید با یک دست دیگر میز غذای کودک را جابه‌جا کنید؟ نحوه نصب میز و موارد دیگر را کنترل کنید.

از ویژگی‌های مهم یک صندلی غذا، راحت بودن کودک بر روی آن است. چون کودک مدت زیادی را بر روی صندلی صرف می‌کند، باید به گونه‌ای باشد که در آن احساس آرامش و راحتی کند. برای راحتی کودک، محل نشستن یا همان نشیمنگاه صندلی باید راحت باشد و کودک را اذیت نکند. صندلی‌های با تشک نرم برای کودک بسیار مناسب هستند. اگر این تشک‌ها دارای دوخت هستند، محل درزها را چک کنید تا کاملا نرم باشند و تیزی نداشته باشد. در صورت بستن کمربند نیز از راحت بسته شدن آن برای کودک مطمئن شوید.

قابلیت شستشو آسان صندلی غذای کودک
قابلیت شستشو آسان صندلی غذای کودک

نظافت صندلی و قابلیت شستشو آسان

هر جا بچه باشد کثیفی و ریخت و پاشی هم آنجا هست. اگر صندلی‌ها روکش پارچه دارد باید ببینید راحت پاک می‌شود یا خیر؟ آیا قابل شستشو است؟ بهتر است طراحی آن طوری باشد که مواد غذایی لابه‌لای شیارهای صندلی پر نشود. این نکته را برای انتخاب بهترین صندلی غذا برای کودک در نظر بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در خرید صندلی غذاخوری کودک باید در نظر داشته باشید قابلیت تمیز کردن آسان آن است. همانطور که گفتیم کودک در این سن تا یاد بگیرد با قاشق و چنگال کودک غذا بخورد در هنگام غذا خوردن خیلی کثیف کاری می‌کند. بنابراین در هنگام تهیه صندلی به اجزای مختلف صندلی توجه کنید که قابلیت شستشو و تمیز کردن آسان را داشته باشد. تشک قابل شستشو، سینی جدا شونده و قابل شستشو از موارد لازم برای تمیز کردن آسان آن است.

استحکام صندلی غذای کودک

صندلی غذاخوری کودک باید از استحکام بالایی برخوردار باشدو دارای جنس بدنه مقاوم و بادوام باشد و تحمل وزن کودک را داشته باشد و خطر افتادن از روی صندلی برایش وجود نداشته باشد. در هنگام خرید صندلی غذای کودک پایه‌های صندلی را بررسی کنید که محکم و کمی پهن باشد. در صورت داشتن چرخ در پایه‌های صندلی حتما قفل هم داشته باشد تا هنگامی که کودک بر روی صندلی می‌نشیند چرخ‌ها را قفل کنید و صندلی ثابت بماند و برای کودک خطری به وجود نیاید.

ارتفاع قابل تنظیم از ویژگی های بهترین صندلی غذا برای کودک

یکی از ویژگی‌هایی که یک صندلی استاندارد باید داشته باشد داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع آن است. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که ارتفاع صندلی را مناسب با جایی که می‌خواهید به کودک غذا بدهید تنظیم کنید. همچنین اگر خواستید صندلی غذای کودک را پشت میز نهارخوری در کنار صندلی خودتان بگذارید بتوانید به راحتی ارتفاع آن را تنظیم کنید و کودک در کنار شما و پشت میز غذا خوردن را تجربه کند و آن را کم کم یاد بگیرد و کودک حس استقلال و اجتماعی بودن را فرا گیرد.

جای پای قابل تنظیم

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که برای راحتی کودک اهمیت دارد این است که صندلی غذا دارای جای پای قابل تنظیم باشد. داشتن جای پا برای اینکه هنگام نشستن پای کودک آویزان نباشد بسیار مهم است. جای پا به بهتر نشستن کودک بر روی صندلی کمک می‌کند. در صورت نبود جای پای کودک احساس راحتی نمی‌کند و چون پاهای کودک در حالت آویزان قرار دارد، با پاهایش بازی می‌کند و باعث می‌شود کودک از روی صندلی بیفتد. بنابراین جای پا را مناسب با حالت نشستن کودک تنظیم کنید.

پشتی قابل تنظیم

داشتن پشتی قابل تنظیم برای راحت نشستن کودک بسیار مهم است. اگر کودک درون صندلی غذا راحت باشد مدت بیشتری را می‌تواند بر روی صندلی بنشیند و به غذا خوردن نیز تشویق می‌شود. تکیه گاه کودک درون صندلی باید راحت باشد. قابلیت تنظیم داشته باشد تا با توجه به حالت کودکتان بتوانید آن را تنظیم کنید. در هنگام غذا دادن به نوزاد و یا به خواب رفتنش داشتن حالت خواب بسیار مفید است. داشتن حالت‌های دیگر تنظیم پشتی نشیمنگاه برای غذا خوردن و یا بازی کردن کودک کاربرد دارند.

سینی غذا

معمولا صندلی غذاها دارای سینی غذا هستند. در صورت نداشتن باید صندلی را کنار میزی که می‌خواهید به کودک غذا بدهید بگذارید و تنظیم کنید. در صورت داشتن سینی، این سینی‌ها قابل جدا شدن و شستشو هستند و بعد از هر بار غذا خوردن و یا کثیف شدن می‌توانید آن را جدا کنید و بشورید. همچنین بهتر است قابلیت تنظیم نسبت به اندازه کودک را داشته باشد تا با بزرگتر شدن کودک بتوانید آن را تنظیم کنید. بر روی صندلی غذا کودک علاوه بر غذا خوردن می‌تواند بازی کند و اسباب بازی و یا وسایل نقاشی و خمیر بازی را نیز می‌توانید در اختیار کودک بگذارید تا بر روی سینی سرگرم شود.

بهترین صندلی غذا کودک
بهترین صندلی غذا کودک

قابلیت جمع شدن

صندلی غذای کودک بهتر است قابلیت جمع شدن داشته باشد. بعضی از صندلی‌ها به راحتی به همراه پایه‌ها جمع می‌شوند و یا به اصطلاح قابلیت تا شدن دارند که برای جا به جایی و حمل بسیار مفید است و صندلی‌هایی که دارای سینی هستند نیز همراه با سینی و یا بدون آن قابل جمع شدن هستند. می‌توانید بعد از جمع شدن در فضاهای کوچک خانه آن را قرار دهید و یا آن را بعد از جمع کردن آن را درون خودروتان همراه داشته باشید.

قابلیت نصب آسان

بعد از خرید وسایل سیسمونی کودک از جمله صندلی غذا، نصب و اسمبل کردن محصول یکی از مشکلات والدین است. نصب و راه‌اندازی صندلی غذای نوزاد باید راحت باشد تا استفاده از آن آسان باشد. اسکلت و سینی صندلی به راحتی قابل جدا شدن و وصل کردن باشد.

جهت خرید بهترین صندلی غذا کودک از فروشگاه سیسمونی بدو نی نی، سوالات خود را به صورت آنلاین از کارشناسان ما بپرسید. انواع صندلی غذا کودک در این فروشگاه اینترنتی در برندهای معتبر همچون موارد زیر برای شما مهیا است.

انواع صندلی غذای بچه


حالا که با ویژگی‌های یک صندلی غذای مناسب آشنا شدید باید با انواع مدل‌های موجود در بازار نیز آشنا شوید تا بتوانید در میان نوع‌های مختلفی که وجود دارد با توجه به استفاده و فضایی که دارید صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صندلی غذای کودک ساده

این نوع از صندلی از جنس پلاستیکی و یا فلزی و دارای طراحی کاملا ساده‌ای هستند. این صندلی‌ها آپشن‌هایی زیادی ندارند مانند قابلیت‌هایی همچون تنظیم پشتی و یا تنظیم ارتفاع و … را ندارند. قابل جمع شدن و حمل راحت نیستند و معمولا فضای زیادی را اشغال می کنند. بنابراین قبل از خرید این مدل‌ها به فضایی که صندلی را می‌خواهید در آنجا بگذارید توجه کنید. این صندلی‌ها دارای دوام بالایی هستند و قابل استفاده در پشت میز و یا به تنهایی هستند.

صندلی قابل تنظیم

این صندلی‌ها قابلیت تنظیم و ویژگی!های خاص خود را دارند که باعث می‌شود از این صندلی‌ها بتوانید برای سن‌های مختلف نوزاد تا 5 سالگی از آن استفاده کنید. قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی در حالت‌های مختلف این مدل‌ها باعث می‌شود تا آن را مناسب با میز و صندلی خود تنظیم کنید. همچنین دارای قابلیت تنظیم پشتی هستند که مناسب با حالت‌های مختلف کودک برای بازی، استراحت و یا غذا خوردن می‌توانید آن را تنظیم کنید. دارای جای پای قابل تنظیم در حالت‌های مختلف برای راحتی کودک نیز هستند. این مدل‌ها معمولا دارای قابلیت جمع شدن نیز هستند که حمل و جا به جایی آنها نیز آسان می‌شود. دارای سینی‌های جدا شونده و قابل تنظیم با اندازه کودک هستند. این صندلی غذاهای قابل تنظیم قابل استفاده طولانی مدت برای کودکتان است و معمولا دارای قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های ساده می باشد.

صندلی بوستر و یا تقویتی

این نوع صندلی غذا دارای حجم و ابعاد کوچکتری نسبت به صندلی غذای معمولی هستند و برای کسانی که فضای کافی برای نگهداری صندلی غذای کودک بزرگ را ندارند، بسیار مناسب است. این صندلی‌ها دارای سینی غذا هستند فقط پایه‌های بلند مانند صندلی غذاهای دیگر را ندارند. حمل و جا به جایی این مدل ها بسیار آسان است. بوستر صندلی غذا را بر روی هر یک از صندلی های دیگر به وسیله کمربند نصب کنید و به راحتی در سفر یا جاهای دیگر آن را حمل کنید.

مزایای استفاده از بهترین صندلی غذا کودک
مزایای استفاده از بهترین صندلی غذا کودک

مزایای استفاده از بهترین صندلی غذا کودک


  • تشویق کودک
  • کاهش کثیف کاری اطراف و لباس های کودک
  • تمیز کردن آسان محیطی که کودک در آن غذا می‌خورد.
  • ایجاد حس استقلال برای کودک
  • راحتی والدین در هنگام تغذیه کودک
  • تمرین کودک برای تنها غذا خوردن
  • استفاده از صندلی برای نقاشی و بازی کردن کودک
  • قابلیت شستشو و حفظ بهداشت برای کودک
  • جذاب و جالب برای استفاده کودک
  • محیط امن و راحت برای بازی و تغذیه نوزاد تا یک سالگی
  • قابل استفاده به عنوان میز بازی و نقاشی و ..

خرید اینترنتی بهترین صندلی غذای کودک


حال با آشنایی کافی با انواع مدل‌های صندلی غذای بچه و ویژگی‌های یک صندلی استاندارد می‌توانید یک خرید مناسب و خوب را برای کودکتان انجام دهید. در فروشگاه‌ اینترنتی بدو نی نی انواع مدل‌ها و مشخصات کامل آنها و مقایسه با مدل‌های دیگر بهترین خرید را تجربه کنید. همچنین با هزینه‌ای که می‌خواهید انجام دهید در انواع برندها، صندلی با قیمت مناسب را خریداری نمایید.

در این مطلب ویژگی‌های بهترین صندلی غذا برای کودک را معرفی کردیم. بهتر است این موارد را در هنگام خرید در نظر بگیرید. جالب است بدانید حتی در خرید آنلاین هم می‌توانید این ویژگی‌ها را روی محصول تست کنید. خرید از فروشگاه اینترنتی بدو نی‌نی این امکان را به شما می‌دهد تا 3 روز بعد از تحویل کالا آن را مرجوع کنید. شما می‌توانید در هر کجای ایران که باشید از فروشگاه آنلاین بدو نی‌نی دیدن کنید و بعد از ثبت سفارش به راحتی محصول مدنظر را درب منزل تحویل بگیرید.

فروشگاه آنلاین بدو نی نی، فروشگاهی یکجا برای تمام نیازهای لوازم کودک شما است! ما مجموعه کاملی از محصولات باکیفیت را ارائه می‌دهیم تا فرزندپروری آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر شود. اگر به دنبال کالسکه کودک، روروئک نوزاد، یا صندلی غذای کودک باشید، روی کمک ما حساب کنید. کالسکه‌های کودک ما با در نظر گرفتن راحتی کودک شما طراحی و از مواد بادوام ساخته شده‌اند تا آنها را ایمن و مطمئن نگه دارند. صندلی‌های شیردهی و صندلی غذای کودک ما نیز در وعده‌های غذایی به کودک شما کمک می‌کنند تا هنگام لذت بردن از غذا، راحت و ایمن باشد. همین امروز از فروشگاه اینترنتی ما دیدن کنید و اقلام مناسب برای خانواده در حال رشد خود را بیابید!

سوالات متداول


 استفاده از صندلی غذای کودک در چه زمان‌هایی کاربرد دارد؟

  • کودک هنوز توانایی نشستن ندارد و نمی‌تواند تعادلش را در هنگام غذا دادن حفظ کند.
  • کودک با بزرگتر شدنش می‌خواهد بازیگوشی کند و خودش غذایش را به تنهایی بخورد و ثابت نمی‌نشیند.

چه زمانی بهترین زمان استفاده از صندلی غذای کودک است؟

کارشناسان زمان استفاده از صندلی غذای کودک را بعد از شش ماهگی می‌دانند.

بهترین صندلی غذا کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • ایمنی
  • استفاده راحت
  • نظافت صندلی و قابلیت شستشو آسان
  • استحکام صندلی غذای کودک
  • داشتن ارتفاع قابل تنظیم
  • سینی غذا صندلی غذای کودک
  • قابلیت جمع شدن

برای استفاده از صندلی غذا کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

احتمالاً تاکنون تصمیم اولیه خود را درباره خرید یک صندلی مناسب برای غذا خوردن فرزند دلبندتان گرفته‌اید. همان طور که گفتیم ویژگی های بهترین صندلی غذا برای کودک زیاد که برخی از آن‌ها را بالا نام بردیم. اما لازم است هنگام استفاده از آن به چند نکته مهم توجه کنیم. به طور مثال:

  • کودک را تنها در صندلی رها نکنید.
  • کودک در هنگام غذا خوردن باید عمودی باشد و نیازی به پشتی در حالت خوابیده نیست.
  • کمربند ایمنی کودک را ببندید.
  • صندلی را در لبه پرتگاه مانند پله قرار ندهید و اگر چرخ‌دار است از ترمز آن مطمئن شوید.
  • هنگام جمع کردن صندلی مراقب کودک خود باشید.
  • صندلی به راحتی واژگون نشود.
مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *