مزایای خرید تخت و پارک نسبت به گهواره

مزایای خرید تخت و پارک کودک
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

بعد از تولد نوزاد، یکی از کارهایی که والدین باید انجام دهند، تهیه سیسمونی برای کودک است. برای خواب نوزاد لوازم متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام کارایی متفاوتی دارند. تخت کودک، گهواره، تخت و پارک نوزاد از جمله لوازمی هستند که برای خواب و استراحت نوزاد وجود دارند. هر کدام از این لوازم برای سنی خاص و مدت زمان معینی قابل استفاده برای نوزاد هستند. والدین با توجه به شرایط زندگی و خانه خود باید نوع مناسب را انتخاب کنند که باید شباهت‌ها و کارکردهای متفاوت را نیز در اولویت انتخاب‌های خود در نظر بگیرند. در این مقاله مزایای خرید تخت و پارک را نسبت به گهواره نوزاد بررسی می‌کنیم. اگر شما هم قصد خرید لوازم خواب کودک از کریر بچه گرفته تا تخت، گهواره نی نی لای لای و حتی ست روتختی نوزاد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گهواره برای نوزاد چه کاربردی دارد؟


بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند که نوزاد را حداقل تا شش ماهگی در گهواره بخوابانند. گهواره‌ها برای کودک تا یک سالگی کاربرد دارند و با بزرگتر شدن کودک، استفاده از گهواره توصیه نمی‌شود. زیرا امکان برعکس شدن و افتادن کودک از تخت و گهواره نوزاد وجود دارد. اگر ملاحظات مالی در خرید سیسمونی دارید می‌توانید از تخت کودک گهواره شو استفاده کنید که سالهای بیشتری برای کودک کارایی داشته باشد و نیاز به خرید تخت کودک به طور جداگانه نداشته باشید.

کاربرد تخت و پارک نوزاد و کودک چگونه است؟


تخت و پارک یک وسیله ترکیبی از تخت نوزاد و پارک بازی کودک است. این وسیله در واقع دو کاربرد متفاوت دارد و معمولا از جنس پارچه و توری همراه با اسکلت فلزی یا آلومینیومی ساخته شده است. قسمت سقف و بالای آن تا یک سالگی می‌تواند محل خواب نوزاد باشد. داخل آن تا سه سالگی یا بیشتر پارک بازی کودک می‌شود که در هنگام بازی با برداشتن سقف آن، هیچ خطری کودک را تهدید نمی‌کند و یک محل امن و راحت برای بازی نوزاد فراهم می‌شود. در نتیجه با وجود این وسیله والدین با خیال راحت می‌توانند به کارهای خودشان نیز برسند.

مزیت بازی کودک در تخت و پارک نوزاد
مزیت بازی کودک در تخت و پارک نوزاد

تخت و پارک گهواره شو چیست؟


امروزه برای راحتی کودک و والدین، به لوازم کودک از جمله تخت و پارک، امکاناتی اضافه می‌کنند که کارایی آن را بالا می‌برد. تخت و پارک گهواره شو، یک محصول دو کاره است و با داشتن قابلیت ننو شدن کار گهواره را برای نوزاد می‌کند. گهواره به راحت‌تر و بهتر خوابیدن نوزاد کمک می‌کند. از طرف دیگر قسمت پارک بازی آن نیز برای نوزاد تا سه سالگی و یا بالاتر برای بازی و سرگرمی کاربرد دارد. در صورت تهیه این مدل، بهتر است بعد از یک سالگی کودک را درون تخت کودک و تختی که استحکام و ظرفیت وزنی مناسب را داشته باشید بخوابانید.

بدونی نی نی یک فروشگاه آنلاین سیسمونی نوزاد است که با بهره‌گیری از تخصص خود در زمینه لوازم کودک، به عنوان یک مرجع معتبر برای خرید لوازم مورد نیاز نوزادان شناخته شده است. یکی از محصولات مهم و پرفروش این فروشگاه اینترنتی لوازم خواب و بازی کودک است. شما می‌توانید با خیال آسوده و مطمئن برای فرزند دلبندتان از بدو نی نی خرید کنید و با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

مزایای خرید تخت و پارک نسبت به گهواره


قبل از انتخاب بین تخت و پارک یا گهواره در ابتدا بهتر است با ویژگی‌های تخت و پارک آشنا شده باشید تا بتوانید مزایا و کاربرد خاص آن را نسبت به تخت و گهواره نوزاد بیشتر درک کنید و اگر قصد خرید تخت و پارک را داشتید، بتوانید نوع و مدل مناسب را انتخاب کنید.

قبل از اینکه مزایای تخت و پارک را عنوان کنیم، این نوید را به شما می‌دهیم که انواع این وسیله کاربردی همچون نمونه‌های زیر، در فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی با قیمت مناسب موجود است.

جای خواب راحت و عالی برای نوزاد تازه متولد شده

از مزایای تخت و پارک نسبت به گهواره این است که یک جای خواب راحت و عالی برای نوزاد تازه متولد شده می‌باشد. بعضی از مدل‌ها با داشتن محل تعویض نوزاد، کار مادر را نیز در مراقبت از نوزاد آسان‌تر می‌کند. همچنین با توجه به رشد کودک قابلیت تغییر جای خواب کودک دارند و می‌توانید در طبقات مختلف آن را تغییر دهید. در صورتی که این امکان در گهواره وجود ندارد.

جنس باکیفیت و استاندارد برای خواب و بازی کودک

از مزایای دیگر تخت و پارک، داشتن جنس باکیفیت و استاندارد برای کودک است. این وسیله مخصوص خواب و بازی نوزاد ساخته شده است و نوزاد تماس مستقیم با قسمتهای مختلف آن دارد. از این رو جنس این محصول باید در تمام قسمتهای آن ضد حساسیت و مناسب با پوست حساس کودکان ساخته شده باشد. به همین دلیل علاوه بر اجزای مختلف آن، معمولا فریم این محصولات نیز دارای روکش نرم و راحت برای کودک هستند.

داشتن محیط امن و راحت برای بازی کودک

مهم‌ترین ویژگی تخت و پارک نسبت به گهواره، داشتن قسمت پارک بازی است. پارک بازی آسایش و راحتی کودک و والدین را در هنگام بازی به همراه دارد. در حالی که این امکان در گهواره و یا تخت کودک به تنهایی وجود ندارد.

با جدا کردن سقف و دیگر لوازم موجود در تخت و پارک، کف آن یک محیط مطمئن برای بازی کودک به وجود می‌آورد و با داشتن دیواره‌های پارچه‌ای و توری، کودک در آن به راحتی می‌تواند بازی کند. همچنین مادر نیز می‌تواند درون تخت و پارک و بازی کردن کودک را مشاهده کند و آن را کنترل کند. حالت توری آن از گرم شدن فضای داخل پارک بازی نیز جلوگیری می‌کند و با عبور جریان هوا داخل آن، خاصیت ضد تعریق پیدا می‌کند. همچنین کودک نیز  می‌تواند در هنگام بازی، فضای اطراف را نیز ببیند و جلوه های بصری کودک تقویت می‌شود.

در هنگام بازی کودک از گذاشتن بالش و یا پتوی اضافه داخل تخت و پارک خودداری کنید. فقط اسباب بازی و لوازم مورد علاقه کودک را درون آن بگذارید و کودک ساعت‌ها می‌تواند با بازی کردن با آنها در یک محیط امن و مشخص سرگرم شود.

قابل استفاده در مکانهای مختلف

از دیگر مزایای خرید تخت و پارک نسبت به گهواره، قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف مثل خانه و یا سفر … می‌باشد. تخت و گهواره کودک معمولا دارای جنس چوبی و یا پلاستیکی سخت و مستحکم می‌باشد و قابلیت جابه‌جایی راحت حتی در داخل خانه را ندارند. دارای ابعاد بزگتر و وزن بیشتری نسبت به تخت و پارک هستند.

داشتن ابعاد و وزن مناسب

اما تخت و پارکها با داشتن ابعاد و وزن مناسب نسبت به گهواره، برای استفاده کودک از استحکام کافی نیز برخوردارند. امروزه تمایل به خرید این وسیله به دلیل داشتن انعطاف بالا بیشتر شده است. علاوه بر این تخت و پارکها معمولا دارای چرخ هستند که جابه‌جایی آن را در قسمت‌های مختلف خانه را آسان می‌کند. می‌توانید به راحتی کودک را در جاهای مختلف خانه و نزدیک خودتان بخوابانید و یا کودک بازی کند.

امکان جابجایی و حمل آسان

قابلیت تا شدن و جمع شدن راحت نیز از ویژگی‌های دیگر تخت و پارک است که در تخت و گهواره نوزاد معمولا دیده نمی‌شود. بعضی از مدلها دارای کیف و یا کوله مخصوص حمل نیز هستند که بعد از جمع شدن تخت و پارک می‌توانید آن را درون آن بگذارید و با خود در سفر و یا مهمانی و حتی در گردش و پارک نیز به همراه داشته باشید.

مزایای تخت و پارک نوزاد
مزایای تخت و پارک نوزاد

مناسب برای سنین مختلف کودک

خرید تحت و پارک می‌تواند از نظر اقتصادی نیز مقرون به‌صرفه باشد.  تخت و پارک‌ها می‌تواند تا یک سالگی و یا بیشتر برای خواب نوزاد قابل استفاده باشد و تا 3 یا 5 سالگی محل بازی و سرگرمی کودک می‌باشد. ولی گهواره نوزاد حداکثر تا دو سالگی قابل استفاده است و پس از آن باید جمع کنید و یا به انبار منتقل کنید. بنابراین تخت و پارک کارایی بیشتری دارد و با رشد کودک قابل استفاده است. امروزه بعضی از مدلهای تخت و پارک دارای قابلیت گهواره شدن نیز دارند که می‌توانید این مدلها را انتخاب کنید.

حفاظت از راحتی و امنیت کودک

تخت و پارک‌ها دارای جنسی بسیار باکیفیت و استاندارد هستند. در تولید تخت و پارک، راحتی کودک در اولویت قرار گرفته شده است. بر خلاف گهواره نوزاد که از جنس چوبی و یا فلزی هستند و معمولا بدون فریم و روکش نیز هستند، فریم تخت و پارک ها دارای روکش از جنس پلی استر و نرم برای استفاده هستند تا کودک در تماس با آنها اصلا احساس ناراحتی نکند. روکش و محافظ همچنین باعث می‌شود هیچ لبه تیزی در کناره‌ها وجود نداشته باشد و کودک در هنگام بازی و یا فعالیت آسیب نبیند.

قیمت تخت و پارک گهواره‌ای مقرون به صرفه

همانطور که اشاره شد تهیه تخت و پارک گهواره‌ای در خرید سیسمونی، می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد و شما یک کالای اساسی با دو کارایی برای کودک تهیه کرده‌اید. تخت و پارک گهواره‌ای برای نوزاد به عنوان گهواره استفاده می‌شود و برای کودک 3 تا 5 ساله هم می‌تواند به عنوان پارک بازی کودک مورد استفاده قرار بگیرد. این وسیله نیز با توجه به برند تولید کننده آن و امکانات جانبی که دارد، دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشد.

در انتها برای انتخاب بین این سه گزینه، نیازها، مدت زمان استفاده و شرایط خانه و زندگی را در نظر بگیرید تا بتوانید با توجه به اولویت‌هایتان انتخاب مناسبی داشته باشید و در کنار آسایش خودتان راحتی و امنیت کودک فراهم شود. انواع تخت و پارک نوزاد را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی بدو نی نی مشاهده و خریداری کنید.

سوالات متداول


برای نوزاد تخت و پارک بهتر است یا گهواره؟

قبل از انتخاب بین تخت و پارک یا گهواره بهتر است با ویژگی‌های تخت و پارک آشنا شده باشید تا بتوانید مزایا و کاربرد خاص آن را نسبت به تخت و گهواره نوزاد بیشتر درک کنید و اگر قصد خرید تخت و پارک را داشتید، بتوانید نوع و مدل مناسب را انتخاب کنید.

استفاده از تخت و پارک نوزاد چه مزیتی نسبت به گهواره دارد؟

  • جای خواب راحت و عالی برای نوزاد تازه متولد شده
  • جنس باکیفیت و استاندارد برای خواب و بازی کودک
  • داشتن محیط امن و راحت برای بازی کودک
  • قابل استفاده در مکانهای مختلف به علت ابعاد و وزن مناسب به همراه امکان جابجایی و حمل آسان
  • مناسب برای سنین مختلف کودک
  • حفاظت از راحتی و امنیت کودک
  • قیمت مقرون به صرفه

تا چند سالگی کودک می توان از تخت و پارک نوزاد استفاده کرد؟

تخت و پارک‌ها می‌تواند تا یک سالگی و یا بیشتر برای خواب نوزاد قابل استفاده باشد و تا 3 یا 5 سالگی محل بازی و سرگرمی کودک می‌باشد. در حالی که گهواره نوزاد حداکثر تا دو سالگی قابل استفاده است و پس از آن باید جمع کنید و یا به انبار منتقل کنید.

قیمت تخت و پارک بیشتر است یا گهواره؟

همانطور که اشاره شد تهیه تخت و پارک گهواره‌ای در خرید سیسمونی، می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد و شما یک کالای اساسی با دو کارایی برای کودک تهیه کرده‌اید. بنابراین از نظر اقتصادی کاملا به صرفه است.

مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *