نی نی لای لای و نکات مهم در خرید و استفاده

نی نی لای لای
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

همانطور که می‌دانید خواب نقش اساسی در رشد ذهنی و جسمی نوزاد دارد. زیرا نوزادان در چند ماه نخست مخصوصا تا شش ماهگی ساعت‌های زیادی را در خواب به سر می‌برند. خواب عمیق و کافی به رشد استخوان‌ها و ماهیچه‌های نوزاد کمک می‌کند. بنابراین از اولین نیازهای نوزاد بعد از تولد داشتن خواب کافی و راحت است که نقش اصلی را در سلامت و رشد بهتر نوزاد دارد. خواب راحت و مناسب نیز فقط در یک محیط آرام و ایمن برای نوزاد میسر می‌شود. نی نی لای لای نیز همچون کریر بچه یکی از لوازم خواب کودک در خرید سیسمونی نوزاد به شمار می‌رود که معمولا از اولین کارهای والدین بعد از تولد نوزاد اقدام به خرید نی نی لای لای نوزاد است. از همین روی در این مطلب از بدو نی نی به نکات مهم در خرید و استفاده از نی نی خواب می‌پردازیم. همراه ما باشید.

نی نی لای لای چیست؟


با توجه به اهمیت خواب بر سلامت و رشد نوزاد، از زمان‌های قدیم نوزاد را در گهواره‌های چوبی و سنتی می‌خواباندند. گهواره با داشتن حالت تاب خوردن آرام و یکنواخت باعث آرامش نوزاد می‌شود و در خوابیدنش کمک می‌کند. ولی این گهواره‌ها دارای مشکل ایمنی در زمان استراحت کودک و والدین هستند. به این صورت که در هنگام خواب، ممکن است نوزاد با یک چرخش کوچک بر روی شکمش قرار بگیرد و این کار برای نوزاد می‌تواند خطر آفرین شود. از این رو حساسیت والدین برای تهیه لوازم مورد نیاز کودک بالا رفته است.

با پیشرفت تکنولوژی لوازم مربوط به کودک نیز بسیار پیشرفت کرده‌اند و متناسب با نیازهای والدین و کودک طراحی و تولید می‌شوند. نی‌نی لای لای، تاب برقی و گهواره برقی 4moms فورمامز از جمله لوازم مدرنی هستند که می‌تواند جایگزین گهواره‌های سنتی شوند و امنیت و آرامش کودک را تامین کنند. این محصولات برای زمانی که کودک نمی‌خوابد و بی‌قراری می‌کند، بسیار کمک کننده است. بسیاری از نوزادان عادت دارند در هنگام خوابیدن در آغوش پدر و یا مادر باشند و با تکان‌های آرام و یکنواخت به خواب روند. نی نی لای لای نوزاد نیز همان کار والدین را برای کودک می‌کند و با حرکت به سمت جلو و عقب (و یا چپ و راست) باعث آرامش و خوابیدن کودک می‌شوند. همچنین در کنار بهبود خواب کودک، به بازی و سرگرمی کودک نیز کمک می‌کند.

خوابیدن نوزاد در آغوش والدین
خوابیدن نوزاد در آغوش والدین

حالا که با معنای کلی نی نی لای لای که حتما خودتون آشنا بودید :)) بیشتر آشنا شدید پیشنهادات ویژه ما رو هم ببینید، ما سعی کردیم بهترین اجناس و با کیفیت ترین ها رو در اختیارتون بزاریم. 

و در کنارش شما هر سوالی داشتید حتما بپرسید تیم ما در اولی فرصت پاسخ شما رو خواهند داد D:

سن مناسب برای استفاده از نی نی لای لای


نی‌نی لای لای قابل استفاده برای نوزاد از بدو تولد است و می‌تواند یک جایگزین مناسب به جای گهواره برای کودکتان باشد. امنیت کودکتان در این وسیله کاملا حفظ می‌شود و تا شش ماهگی نوزاد بهتر است داخل اتاق والدین باشد. اوایل ممکن است کودک درون آن احساس غریبگی کند. ولی نگران نباشید، چون با شروع تاب خوردن و یا پخش آهنگ کودک احساس آرامش می‌کند و می‌تواند ساعت‌ها بر روی آن سرگرم شود. این وسیله معمولا در حالت نی نی لای لای تا 9 و 12 ماهگی نیز برای کودک قابل استفاده می‌باشد. بعد از آن با بزرگتر شدن جثه کودک، به عنوان صندلی کودک قابل استفاده است.

نی‌نی لای لای ها بر اساس وزن قابل تحمل دسته‌بندی می‌شوند. این وسیله از تحمل وزن 9 کیلوگرم شروع می‌شوند و تا 18 و 24 کیلوگرم و بالاتر نیز دارای ظرفیت وزنی هستند. می‌توانید نی نی لای لای مورد نظر را نسبت به جثه و وزن کودکتان انتخاب کنید. هر چقدر تحمل وزن این وسیله بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

خواب راحت نوزاد در نی نی لای لای
خواب راحت نوزاد در نی نی لای لای

ویژگی ها و مشخصات نی نی لای لای


حرکت نی نی خواب

یکی از اصلی‌ترین مشخصات این وسیله داشتن حرکت متناوب است که معمولا در در یک راستا و به صورت طولی است و در مدل‌های جدیدتر حرکت به سمت چپ و راست نیز دارند. مدل‌های پیشرفته‌تر نی‌نی لای لای دارای موتور برقی و حرکت 360 درجه‌ای با لرزش‌های خفیف و ویبره مانند بر روی بدن نوزاد هستند که حس آغوش والدین را القا می‌کند. این حرکت‌های بسیار نرم و روان هم می‌تواند به صورت دستی انجام شوند، هم به صورت اتوماتیک با موتور مخصوص و با برق یا باطری کار می‌کنند که باعث حرکت خودکار نوزاد در آن می‌شوند و به آنها نی نی لای لای برقی نیز گفته می‌شوند.

توجه داشته باشید که این وسیله حرکت تند و سریعی نداشته باشد تا کودک نترسد و اذیت نشود. بعضی از مدلهای برقی دارای قابلیت تنظیم سرعت نیز هستند که می‌توانید متناسب با حالت خواب و استراحت و یا بازی کودک آن را تنظیم کنید.

سرگرمی نوزاد

یکی از امکاناتی که نی‌نی لای لای می‌تواند داشته باشد، قابلیت پخش آهنگ و موسیقی برای نوزاد است. بسیاری از نوزادان با شنیدن یک آهنگ ملایم و یا یک نوای لالایی زودتر آرام می‌شوند و به خواب می‌روند. بعضی از این مدلها قابلیت پخش یک نوع آهنگ را دارند و بعضی از آنها قابلیت پخش چندین موسیقی ملایم و یا شاد متنوع را دارد که باعث سرگرمی بیشتر کودک می‌شوند. پخش موسیقی برای نوزادان در رشد و تکامل حواس نوزاد نیز تاثیر مستقیم دارد.

برخی از مدل‌ها نیز دارای آویز عروسکی هستند که در بالای محصول و به صورت کمان قرار می‌گیرد. آویز و عروسک‌های آویز به سرگرم شدن بیشتر کودک کمک می‌کنند که نوزاد با لمس عروسک‌ها حس لامسه کودک تقویت می‌شود و بازی کودک با آویزها نیز باعث تقویت قوه تخیل و حس بصری می‌شود. در هنگام تهیه این وسیله، امکانات جانبی که باعث سرگرمی بیشتر کودک می‌شوند مانند کنسول موزیکال و یا داشتن چراغ را نیز در نظر داشته باشید. این امکانات در مدل‌های برقی بیشتر دیده می‌شود.

سرگرمی نوزاد در نی نی لای لای
سرگرمی نوزاد در نی نی لای لای

ایمنی کودک

همانطور که اشاره شد مهم‌ترین دلیل برای استفاده نکردن از گهواره، نداشتن ایمنی کافی برای کودک است. هر نوع و مدل نی نی لای لای که تهیه می‌کنید، حتما باید مجهز به کمربند ایمنی چند نقطه‌ای باشد که بعد از نشستن کودک کمربند را برای کودک ببندید و آن را مناسب با جثه کودک تنظیم کنید. بعضی از مدلها دارای تشک دوبل در نشیمنگاه محصول هستند که فضای نشستن را پر می‌کند. همچنین مطابق با ارگونومی بدن نوزادان نیز می‌باشد و از نوزاد محافظت بالایی را می‌کند.

همچنین مدل‌هایی که دارای حرکت‌های روان و متنوعی هستند، باید قابلیت توقف از حرکت را نیز داشته باشند تا زمانی که کودک به خواب رفت یا زمانی که نمی‌خواهید حرکت کند. قفل از حرکت ایستادن داشته باشد و کودک از روی آن نیفتد و در خطر نیفتد.

داشتن تشک قابل شستشو

یکی از ویژگی‌هایی که نی نی لای لای نوزاد باید داشته باشد، قابلیت شستشوی رویه و تشک محصول است. چون این محصول با کودکان در ارتباط است، داشتن قابلیت شستشو بسیار اهمیت پیدا می‌کند. داشتن تشک نرم و لطیف مناسب با پوست حساس کودکان بسیار مهم است. بنابراین قبل از تهیه این وسیله از امکان جدا شدن رویه تشک مطمئن شوید تا بتوانید بعد از مدتی آن را در ماشین لباسشویی بشورید.

جابجایی آسان با قابلیت تا شدن و جمع شدن

بعضی از نی‌نی لای لای ها دارای چرخ هستند که جابه‌جایی آن را در جاهای مختلف خانه آسان‌تر می‌کند. بعضی از مدل‌ها نیز قابل تا شدن و جمع شدن نیز هستند و به شما این امکان را می‌دهد که در مسافرت نیز گهواره برقی را برای خواب راحت‌تر کودک به همراه داشته باشید.

جنس بدنه این وسیله را نیز به دقت بررسی کنید. جنس بدنه این کالا باید از استحکام کافی برخوردار باشد و تحمل وزن کودک را داشته باشد، همچنین برای حمل و جابجایی راحت حتی در سفر با نوزاد، وزن سبک و کمی نیز داشته باشد.

قیمت و خرید نی نی لای لای


در قیمت این کالا تمام فاکتورهای ذکر شده در بالا تاثیرگذار است. مدل‌های برقی نسبت به مدل‌های دستی و ساده دارای قیمت بالاتری هستند. موزیکال بودن نیز یکی دیکر از مواردی است که باعث بالا رفتن قیمت این وسیله می‌شود. همچنین داشتن لوازم جانبی دیگر مانند آویز عروسکی، سایه بان و … نیز در قیمت نی نی لای لای تاثیر دارند. امروزه تمام برندهای معتبر خارجی و ایرانی نی نی خواب های متنوع برای راحتی مادر و کودک را طراحی و تولید کرده‌اند. محصولات خارجی نیز به دلیل داشتن امکانات به‌روزتر از محصولات ایرانی گران‌تر هستند. ولی محصولات ایرانی بسیار باکیفیتی نیز تولید شده‌اند که نیازهای کودک را برآورده می‌کنند.

نی نی لای لای نونا nuna یکی از بهترین مدلهای این محصول در جهان است. از ویژگی‌‌های خاص این محصول که آن را منحصربه‌فرد کرده است، تحمل وزن بالای 60 کیلوگرمی آن است که در هیچ نمونه دیگری دیده نمی‌شود. این ظرفیت وزنی بالا کارکرد دو کاره به آن می‌دهد. این وسیله از برند نونا از بدو تولد تا 9 ماهگی که نوزاد هنوز توانایی نشستن ندارد، یک گهواره راحت و عالی می‌شود و با بزرگتر شدن کودک یک صندلی راحتی بسیار کاربردی می‌شود تا وزن 60 کیلوگرم قابل استفاده است.

از دیگر برندهای تولید کننده، برند فورمامز 4moms، کیکابو kikka boo، بیبی فور لایف baby4life، بیبی مک و فیشر پرایس و … می‌باشند که با قیمت‌ها و مدل‌های متنوعی در بدو نی نی همراه با ارسال رایگان ارائه می‌شوند. می‌توانید خرید نی نی لای لای را از فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی در برندهای معتبر ایرانی و خارجی انجام دهید.

نوزاد در نی‌نی لای لای
نوزاد در نی‌نی لای لای

سوالات متداول


گهواره با نی نی لای لای چه فرقی دارد؟

گهواره با داشتن حالت تاب خوردن آرام و یکنواخت باعث آرامش نوزاد می‌شود و در خوابیدنش کمک می‌کند. ولی گهواره‌ها دارای مشکل ایمنی در زمان استراحت کودک و والدین هستند. به این صورت که در هنگام خواب، ممکن است نوزاد با یک چرخش کوچک بر روی شکمش قرار بگیرد و این کار برای نوزاد می‌تواند خطر آفرین شود. از این رو نی نی لای لای، تاب برقی و گهواره برقی 4moms فورمامز از جمله لوازم مدرنی هستند که می‌توانند جایگزین گهواره‌های سنتی شوند و امنیت و آرامش کودک را تامین کنند.

از چه سنی می‌توان از نی نی لای لای نوزاد استفاده کرد؟

این وسیله برای نوزاد از بدو تولد تا 9 و 12 ماهگی برای کودک قابل استفاده می‌باشد. بعد از آن نیز با بزرگتر شدن جثه کودک، می‌توانید به عنوان صندلی کودک از آن استفاده کنید.

چند نوع نی نی خواب وجود دارد؟

نی نی لای لای ها بر اساس وزن قابل تحمل، برقی یا دستی بودن و موزیکال بودن یا نبودن دسته‌بندی می‌شوند. به طوری که از تحمل وزن 9 کیلوگرم شروع می‌شوند و تا 18 و 24 کیلوگرم و بالاتر نیز دارای ظرفیت وزنی هستند. هر چقدر تحمل وزن این وسیله بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن استفاده کنید.

کدام ویژگی ها و مشخصات نی نی لای لای ها را از هم متمایز می‌کند؟

  • برقی اتوماتیک یا دستی بودن
  • حرکات متناوب طولی در یک راستا یا حرکت 360 درجه‌ای
  • امکان تنظیم سرعت حرکات و دکمه توقف
  • قابلیت پخش آهنگ و موسیقی(موزیکال)
  • داشتن آویزهای عروسکی یا چراغ
  • مجهز بودن به کمربند ایمنی
  • دارای تشک قابل شستشو و دوبل در نشیمنگاه
  • جابجایی آسان با قابلیت جمع شدن

بهترین برند نی نی لای لای کدام مارک است؟

برند نونا nuna یکی از بهترین مدل‌های نی نی خواب را در جهان دارد. از ویژگی‌‌های خاص این محصول که آن را نسبت به سایر برندها منحصربه‌فرد کرده است، تحمل وزن بالای 60 کیلوگرمی آن است که در هیچ نمونه دیگری دیده نمی‌شود. این ظرفیت وزنی بالا کارکرد دو کاره به آن می‌دهد. به طوری که از بدو تولد تا 9 ماهگی یک گهواره راحت و عالی است و با بزرگتر شدن کودک نیز یک صندلی راحتی بسیار کاربردی است.

مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *