انواع کالسکه بچه های دوقلو و نکات مهم برای انتخاب و خرید

کالسکه دوقلو
لطفا به این مطلب امتیاز دهید
[تعداد امتیاز: 0 میانگین: 0]

برای خانواده‌هایی که در انتظار فرزندان دوقلو هستند و یا فرزندان پشت سر هم و با سن کمتر از 4 سال دارند کالسکه بچه دوقلو گزینه بسیار مناسبی است. بهتر است حمل نوزاد و کودک خارج از منزل با لوازم حمل کودک مانند کالسکه انجام شود تا امنیت کودک در هنگام جابه‌جایی کاملا حفظ شود و راحتی والدین نیز به عنوان کسانی که آن را به حرکت در می‌آورند، فراهم شود. حمل کودکان و نوزادان دو قلو نسبت به حمل یک کودک تنها دشوارتر است و حتی ممکن است باعث کلافگی و دردسر پدر و مادر شود. ولی امروزه استفاده از کالسکه نوزاد دوقلو در انواع مختلف، جابه‌جایی دوقلوها را برای والدین بسیار راحت کرده است و می‌توانید با کودکانتان به راحتی به گردش و پیاده‌روی بروید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع کالسکه بچه های دوقلو و نکات مهم برای خرید این کالسکه ها بیشتر آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

مزایای کالسکه بچه دوقلو


کالسکه یکی از لوازم گران در سیسمونی است و در صورت داشتن کودکان دو قلو خرید یک کالسکه دو قلو از خرید دو عدد کالسکه تک به مراتب به‌صرفه‌تر است. تصور کنید که دو بچه را بخواهید بدون کالسکه به همراه خودتان بیرون ببرید و لوازم بچه‌ها و خودتان را نیز باید به همراه داشته باشید. در این زمان ضرورت داشتن کالسکه دو قلو بسیار نمایان می‌شود و به این نتیجه خواهید رسید که بدون کالسکه دو قلو حمل کودکان در خیابان چقدر مشکل می‌شود. ولی با داشتن هر مدل کالسکه دوقلو، می‌توانید کودکان خود را به راحتی و در امنیت به بیرون ببرید.

کالسکه های دو قلو طبیعتا دارای حجم و وزن بیشتری نسبت به کالسکه‌های تک هستند که حمل آن را مشکل‌تر می‌کند. به همین دلیل تولیدکنندگان لوازم کودک، انواع کالسکه های دو قلو با حجم و ابعاد مناسب را با قابلیت حمل راحت‌تر برای والدین تولید کرده‌اند. کالسکه عصایی دوقلو از مدل‌هایی است که دارای وزن مناسبی است و با قابلیت جمع شدن راحت، یک گزینه عالی برای سفر می‌باشد که قیمت مناسبی نیز دارند.

کالسکه بچه های دوقلو
کالسکه بچه های دوقلو

انواع کالسکه بچه دوقلو


کالسکه های دوقلو کنار هم

این مدل کالسکه های دو قلو دارای دو صندلی و دو نشیمنگاه بر روی یک اسکلت و در کنار هم می‌باشد. در این نوع کالسکه‌ها بچه‌ها در کنار یکدیگر می‌نشینند. هر دو کودک به راحتی می‌توانند بیرون و جلو را ببینند و موقعیت هر دو بچه در کالسکه مناسب و راحت است. نگهداری و مراقبت از بچه‌ها هم در این نوع برای مادر راحت‌تر است. جابه‌جایی و حرکت دادن این مدل نیز برای مادر راحت‌تر است و مادر سنگینی کمتری متوجه مادر می‌شود.

ولی عرض این کالسکه‌ها زیاد است و به اندازه دو برابر کالسکه تک است. عریض بودن کالسکه باعث می‌شود عبور از جاهای باریک کمی مشکل شود و همچنین در ورودی‌های ساختمان، آسانسور و … ممکن است امکان‌پذیر نباشد. در کالسکه‌های کنار هم کودک راحت است ولی جابه‌جایی آن برای والدین مشکل است. اما این کالسکه‌های کنار هم در خیابان بیشتر دیده می‌شوند و معمولا ترجیح والدین به خرید کالسکه دوقلو کنار هم بیشتر است.

کالسکه دوقلو پشت سر هم(قطاری یا درشکه ای)

صندلی کالسکه بچه های دوقلو در این مدل پشت سر هم و به صورت قطاری یا درشکه‌ای قرار می‌گیرند. در این کالسکه دوقلو، بچه‌ها پشت سر هم می‌نشینند. یکی از بچه‌ها جلو می‌نشیند و بچه دیگر در پشت سر او می‌نشیند. بنابراین بچه‌ای که جلو نشسته می‌تواند کاملا جلوی خود و محیط را ببیند. ولی بچه‌ای که عقب نشسته است نمی‌تواند جلو را ببیند و مجبور است سر و گردنش را برای دیدن جلو کج کند و اذیت می‌شود. اگر بچه‌ها را مدت طولانی با مدل پشت سر هم بیرون می‌برید، بهتر است جای بچه‌ها را در قسمت جلو و عقب عوض کنید تا هر دو بچه بتوانند جلو را ببینند و کلافه نشوند. ولی از نظر جای نشستن، هر دو بچه راحت هستند و والدین می‌توانند با بستن کمربند ایمنی با خیال راحت بچه‌ها را به بیرون ببرند.

کالسکه های پشت سر هم نسبت به کالسکه های کنار هم، عرض کمتری دارند. بنابراین عبور آنها در جاهای باریک راحت است. به همین دلیل برای عبور از آسانسور و درهای ورودی ساختمان‌ها و … مشکلی ندارند و به راحتی رد می‌شوند. ولی کنترل آن با نشستن بچه‌ها نسبت به کالسکه‌های کنار هم کمی مشکل‌تر است. دور زدن و تغییر جهت کالسکه برای مادر ممکن است کمی سخت شود.

کالسکه دو قلو پشت سر هم(استادیومی)

در بعضی از کالسکه های پشت سر هم، نشیمنگاه به صورت استادیومی قابل تغییر است، به طوری که صندلی پشتی را می‌توانید بالاتر از صندلی جلویی قرار دهید. به این ترتیب هنگام نشستن، سر کودک عقبی بالاتر از سر کودک جلویی قرار می‌گیرد و هر دو کودک می‌توانند بدون مزاحمت یکدیگر محیط اطراف را ببینند. این مدلها معمولا قابلیت تنظیم دارند و می‌توانید به صورت‌های متفاوت و مناسب با کودکان آن را تنظیم کنید.

کالسکه های دوقلو رو به روی هم

بعضی از کالسکه بچه های دو قلو دارای صندلی‌های رو به روی هم است. در این مدل کودکان رو به روی هم می‌نشینند، همدیگر را می‌بینند و با بازی کردن می‌توانند سرگرم شوند. جای نشستن هر دو کودک در این مدل کالسکه دوقلو راحت است و مادر می‌تواند از کودکان به خوبی مراقبت و نگهداری کند. ولی عیب این مدل این است که کودکان اطراف و جلو را نمی‌توانند ببینند. دیدن محیط اطراف برای کودکان جالب و بسیار مفید است که در این مدل این امکان وجود ندارد. در کالسکه های پشت سر هم نیز یکی از کودکان نمی‌تواند محیط را ببیند. امروزه کالسکه های دوقلو رو به رو، کمتر تولید می‌شوند.

کالسکه تک با قابلیت اتصال سیت دوم(کالسکه ترکیبی)

نوعی از کالسکه های دو قلو نیز وجود دارند که در واقع یک کالسکه تک است و قابلیت اتصال برای نشیمن دوم نیز دارند. این نوع کالسکه، کالسکه ترکیبی نیز نامیده می‌شود. شما می‌توانید از آن برای فرزند اولتان استفاده کنید و سپس با به دنیا آمدن فرزند دوم، نشیمن دوم را تهیه کرده و آن را از محل اتصال طراحی شده به فریم کالسکه متصل کنید. این مدل را علاوه بر اینکه می‌توانید به صورت کالسکه تکی استفاده کنید، می‌توانید در صورت لزوم به شکل یک کالسکه دوقلو نیز استفاده کنید.

بدونی نی نی یک فروشگاه اینترنتی خرید سیسمونی نوزاد است که با بهره‌گیری از تخصص خود در زمینه لوازم کودک، به عنوان یک مرجع معتبر برای خرید لوازم مورد نیاز نوزادان شناخته شده است. یکی از محصولات مهم شرکت انواع کالسکه کودک می‌باشد. با خرید از بدونی نی، شما می‌توانید با اطمینان بیشتری حس پدر و مادری را تجربه کنید.

کالسکه برای بچه های دوقلو
کالسکه برای بچه های دوقلو

نکات کلیدی در خرید کالسکه بچه دوقلو


توجه به برند کالسکه دوقلو

برند و شرکت تولیدکننده کالسکه بسیار مهم است. سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا استانداردهای جهانی را داشته باشد و برای استفاده کودکان از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار باشد. برندهای ایرانی معتبری همچون: دلیجان و بهترین مارک کالسکه خارجی مثل: اسپرینگ، ببکو bebeko، چیکو chicco، کیکابو kikkaboo و .. کالسکه های دوقلوی متنوعی را تولید و در اختیار مشتریان قرار داده است.

انواع کالسکه‌های دوقلو در نمونه‌های زیر در فروشگاه اینترنتی سیسمونی بدو نی نی موجود است که شما می‌توانید آنها را به صورت آنلاین خرید کرده و در سریع‌ترین زمان درب منزل خود دریافت نمایید.

چرخ های روان و با کیفیت

کالسکه دو قلو باید دارای چرخهای روان و با کیفیتی باشد. همانطور که گفتیم حرکت دادن و هدایت کالسکه دوقلو نسبت به کالسکه معمولی دشوارتر است. بنابراین داشتن چرخهای با کیفیت با قابلیت چرخش برای حرکت راحت‌تر کالسکه بسیار با اهمیت است.

قابلیت جمع شدن آسان و جمع و جور

برای والدینی که کالسکه دوقلو دارند، داشتن قابلیت جمع شدن آسان و ابعاد کم و مناسب بعد از جمع شدن نیز بسیار مهم است تا بتوانند به راحتی آن را جمع کنند و در خودرو و جاهای دیگر با خود به همراه داشته باشند.

حفظ امنیت کودک با کمربند ایمنی

کمربند ایمنی 5 نقطه‌ای نیز برای محافظت از کودک بسیار مهم است. برای هر دو کودک باید کمربند ایمنی محکم و قابل تنظیم داشته باشد.

تشک قابل شستشو

تشک‌های نرم و با قابلیت شستشو نیز از دیگر مواردی است که یک کالسکه دوقلو باید داشته باشند تا کودکان در آن احساس راحتی کنند.

قیمت کالسکه دوقلو

هزینه و قیمت نیز در خرید کالسکه دو قلو مهم است. قیمت کالسکه دو قلو نسبت به کالسکه معمولی و تک بیشتر است. اما در بین این کالسکه ها، کالسکه دوقلوی ایرانی معمولا دارای قیمت پایین‌تری نسبت به هم‌نوع خود در برندهای خارجی است. خانواده‌ها می‌توانند مناسب با هزینه‌ای که می‌خواهند داشته باشند، کالسکه مورد نظر را تهیه کنند.

کالسکه دوقلو قطاری
کالسکه دوقلو قطاری

سوالات متداول


بهترین کالسکه بچه دوقلو چه مزیت و ویژگی هایی دارد؟

بدون کالسکه دوقلو حمل کودکان در خیابان مشکل است. ولی با داشتن هر مدل کالسکه دوقلو، می‌توانید کودکان خود را به راحتی و در امنیت به بیرون ببرید. علاوه بر این در صورت داشتن کودکان دو قلو خرید یک کالسکه دو قلو از خرید دو عدد کالسکه تک به مراتب به‌صرفه‌تر است.

چند نوع کالسکه بچه دوقلو وجود دارد؟

  • کنار هم
  • پشت سر هم(قطاری یا درشکه ای)
  • پشت سر هم(استادیومی)
  • رو به روی هم
  • کالسکه تک با قابلیت اتصال سیت دوم(کالسکه ترکیبی)

در خرید کالسکه بچه های دوقلو چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

در هنگام خرید کالسکه دوقلو باید توجه کنید که قابلیت های زیر را داشته باشد:

  • برند معتبر
  • چرخ های روان و باکیفیت برای حرکت آسان
  • جمع شدن آسان و جمع و جور
  • حفظ امنیت کودک با کمربند ایمنی
  • تشک قابل شستشو
  • قیمت مناسب
مهسا رضایی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *